Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас водил разговори с два отбора преди да загуби мястото в Заубер

Ботас водил разговори с два отбора преди да загуби мястото в Заубер

Валтери Ботас
Валтери Ботас, снимка Заубер

Валтери Ботас разкри информация относно загубата на титулярното си място в F1. Финландецът потвърди, че е водил разговори с Уилямс и Хаас по време на миналия сезон. Ботас също така се е надявал до последно, че ще бъде част от проекта на Ауди, но в крайна сметка бива освободен.

Ботас има огромен опит в F1. 35-годишният пилот прекара 12 пълни сезона с екипите на Уилямс, Мерцедес и Заубер. Но в края на миналата година стана ясно, че той няма да бъде на стартовата решетка за сезон 2025. Причината за това беше свързана с решението на Матия Биното да заложи на младия талант Габриел Бортолето.

Първоначално 10-кратният победител в F1 беше категоричен, че ще остане на стартовата решетка и след края на сезон 2024. Той водеше разговори с няколко тима, включително Уилямс. За съжаление, британският отбор го пренебрегна за сметка на Карлос Сайнц

Втората опция за Ботас бе Хаас. Финландецът води преговори с американския отбор в началото на сезона, но в крайна сметка той се фокусира върху Уилямс. Така Хаас избира Естебан Окон за съотборник на Оливър Беърман.

След провала с Уилямс и Хаас пред Ботас остават две реалистични опции- Алпин и Заубер. Френският екип решава да повиши Джак Дуън, който изпълнява ролята на резервен пилот от 2023 г. насам.

Ботас водеше дълги разговори с ръководството на Заубер и се надяваше идването на Матия Биното да гарантира престоя ми в Хинвил за поне още година. По време на уикенда в Сингапур се появи информация, че Ботас е подписал нов едногодишен договор със Заубер. В крайна сметка обаче това се оказа невярно.

Неотдавна финландецът даде ексклузивно интервю за racingnews365. В него той разкри, че е условията по новия договор са били договорени. За съжаление, от Заубер са решили напълно да обновят пилотския състав и в крайна сметка избират Габриел Бортолето. Той също така потвърди разговорите с Уилямс и Хаас.

„Дълго време водихме задълбочени разговори с Уилямс. Това се превърна в мой приоритет. По-рано през годината водихме разговори с Аяо за преминаване в Хаас“, сподели Ботас.

„Но аз реших да отхвърля тази възможност, за да отида в Уилямс. Това обаче не се случи заради Карлос и това, което той донесе на отбора от финансова гледна точка. Тогава останах с проекта на Ауди. Щеше да е хубаво да бъда част от него. Но хората по-нагоре в йерархията смятаха, че е необходима пълна промяна, която включва и пилотите“, добави финландецът.

В средата на миналата година Ауди се разделя с Андреас Зайдл и назначава на негово място Матия Биното. Това дава известни надежди на Ботас, че може да запази мястото си в отбора. В крайна сметка обаче Биното избира да вземе Бортолето. Решението на 55-годишния инженер изненадва неприятно финландския пилот и го поставя в доста трудна ситуация

„С наближаването на края на договора ми започнаха да се появяват много въпроси за бъдещето“, спомни си Ботас. „Винаги бях, че ще бъда на стартовата решетка, защото в онзи момент изглеждаше така. Разбира се, решението за пилотите трябваше да мине през борда на Ауди. Някои хора наистина искаха мен, но някои други искаха пълна промяна и млад пилот.“

„Получи се неприятна ситуация, защото винаги съм получавал индикации, че аз ще бъда стълбът на този проект, особено когато се присъедини Матия. Беше ми трудно да го приема, защото ми обещаха, че ще имам място.“

„Разбира се, все още искаш да се огледаш другаде, но не можеш да се ангажираш с нищо. Затова просто чаках да дойде момента и си казах: „Добре, кога ще подпишем.“ Това се превърна във въпрос на седмична база, въпреки че на хартия всичко беше договорено. Но след това започна известно забавяне, което ме накара да си кажа: „Добре, тук се случва нещо и то няма да е добро за мен“, заключи Валтери Ботас.

Тази година Ботас ще бъде резервен пилот на Мерцедес. Има вероятност той да се включи в някои тестове на гуми или такива с предишни автомобили. Финландецът също така е един от вариантите за новия тим на Кадилак, който влиза в F1 догодина.