Валтери Ботас бе най-бърз в първата тренировка за Гран при на Италия. Той изпревари съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън с 0,245 сек. Трети се класира Алекс Албон (на 0,797 сек), чийто съекипник в Ред Бул Макс Верстапен катастрофира по време на сесията. Нидерландският пилот счупи предното си крило, но други повреди по болида му нямаше и успя да довърши работата си. Себастиан Фетел пък остана предпоследен – 19-ти, докато Шарл Льоклер с другото Ферари се нареди 11-ти.
Великолепно време посрещна Формула 1 на Храма на скоростта в кралския парк на Монца. Температурата на въздуха бе малко над 23 градуса, тази на пистата – 30,4. Себастиан Фетел бе първият пилот, излязъл от пита, последван от Ландо Норис, Ромен Грожан и т.н. Ферари очаква трудна надпревара на Монца за домашната си надпревара, но все пак се надява представянето да е поне малко по-добро в сравнение с това на Спа в Белгия. Трудностите на Скудерията са предмет на постоянно обсъждане, а този уикенд заедно с тима е и екипът на Нетфликс, който снима третия сезон на Drive to Survive.
Рой Нисани пък бе в кокпита на Джордж Ръсел за тази сесия. Това бе втора поява за него зад волана на Уилямс.
FP1 is 🔜#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/JpFkFwvG6J
— Formula 1 (@F1) September 4, 2020
The selected compounds for the Temple of Speed. #ItalianGP #Fit4F1 #F1 pic.twitter.com/xhFmIchGJk
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 4, 2020
В първите минути на тренировката отборите не бързаха много с работата
Гран при на Италия е второто състезание след това в Белгия, което се провежда на предварително определената си дата. Екипите познават чудесно трасето и разполагат с много информация за него.
Близо 20 минути след началото на сесията Алекс Албон излезе на пистата. Неговото постижение обаче бе анулирано заради излизане извън постановените ограничения на трасето. Така първото записано време бе на Кими Райконен – 1:25.198 мин. Пилотът на Алфа Ромео бе с гуми хард, каквито бяха сложили още Норис и Кевин Магнусен. Във Ферари разделиха работата между състезателите си: Фетел бе с най-твърдата смес, а Шарл Льоклер – с медиум.
Райконен не се задържа дълго в челото на класирането. Албон (с медиум) излезе пръв с 1:22.280 мин. Зад него се подредиха Валтери Ботас, Ланс Строл, Люис Хамилтън. В Мерцедес също проверяваха поведението на по-твърдите гуми – финландецът бе с медиум, а съотборникът му с хард.
Със следващия си бърз тур Хамилтън вече бе пръв с 1:21.676 мин. Строл бе втори, на 0,455 сек преди Макс Верстапен да го измести от тази позиция. Пилотът на Ред Бул бе с хард и се доближи на 0,277 сек до Люис.
𝙁𝙀𝙀𝙇 𝙏𝙃𝙀 𝙎𝙋𝙀𝙀𝘿#ItalianGP 🇮🇹 #F1 @alex_albon pic.twitter.com/LmzrCNyMea
— Formula 1 (@F1) September 4, 2020
В 36-ата минута от сесията Верстапен катастрофира на Аскари
Той излетя от пистата и се удари в предпазните бариери. Счупи предното си крило, но успя да се върне на пистата. Тренировката бе спряна, докато Ред Бул-ът се прибере в бокса. В този момент от сесията пръв в подреждането вече бе Ботас с 1:21.657 – 0,019 сек по-добро време от това на Хамилтън.
Max is off! 🚩
He’s able to reverse away and nurse his Red Bull back to the garage#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/6gEsILJKHm
— Formula 1 (@F1) September 4, 2020
Прекъсването бе по-малко от 10 минути, след това имаше още толкова време затишие преди възобновяването на обиколките. Райконен каза по радиото, че по трасето има доста камъчета. Мерцедес вече бяха със софт, Ферари продължи работа с медиум. В Ред Бул работеха по колата на Верстапен.
Състезателите на Мерцедес свалиха времето за тур под 1:21 мин
Ботас продължаваше да оглавява подреждането, вече с 1:20.703. Хамилтън бе на 0,245 сек зад него. Албон излезе трети, на почти 0,8 сек от постижението на англичанина, когато Верстапен се върна на трасето – вече и той със софт. Данил Квят бе четвърти (+0,852 сек) пред Макс (+0,938 сек).
След още една пауза последните 15-ина минути на сесията бяха по-натоварени. Повечето пилоти излязоха на пистата. Ботас изрази недоволство от други състезатели пред него, малко след което изхвърча, но успя да се върне на трасето.
До края на сесията размествания в класирането нямаше, както и особени събития освен едно излитане на Гасли. Ботас остана начело, следван от Хамилтън, Албон, Квят, Верстапен. Топ 10 допълниха Серхио Перес, Норис, Даниел Рикиардо и Карлос Сайнц.
🔄 Pierre Gasly at Turn 4 🔄#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/UPweglOOYw
— Formula 1 (@F1) September 4, 2020
FP1 CLASSIFICATION@MercedesAMGF1 lead the way, with @alex_albon in P3#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/yMQGIqLJZJ
— Formula 1 (@F1) September 4, 2020