Начало Автомобилни новини Brabus 800 XLP 6×6 Adventure: Юнак за милиони

Brabus 800 XLP 6×6 Adventure: Юнак за милиони

Brabus 800 XLP 6x6 Adventure

Brabus превръща и новата серия Mercedes G-класа W 465 в 6×6 офроуд чудовище. Голямо, дълго, мощно и струващо над един милион евро.

Идеята, вдъхновила Brabus 800 XLP 6×6 Adventure, е известна на публиката от 2020 г. Сега обаче компанията от Ботроп я е адаптирала към най-новата еволюционна фаза на Mercedes G-класа. За да бъде превърнат всъдеходът с пет врати в шестколесен пикап, стоманената рама на G-модела се налага да бъде удължена. За тази цел Brabus монтира допълнително изключително устойчив на усукване стоманен модул за рамата. Междуосието на офроудъра се увеличава със 153 сантиметра. Това създава място за малка товарна площ и трети мост.

Много висок, не много бърз

Но този мост не е обикновен. Brabus залага на портални мостове, които увеличават клиренса до цели 47 сантиметра. Както подсказва името 6×6, и шестте колела са задвижващи. Контактът с терена се поддържа от всесезонни гуми с размери 325/55, монтирани на 22-цолови моноблокови джанти. Източник на задвижваща сила е известният четирилитров V8 битурбо двигател. Със специални турбокомпресори и нов софтуер Brabus усилва агрегата до 800 к.с. и 1000 Nm въртящ момент. С него чудовищният пикап ускорява до 100 км/ч за 5,8 секунди. Максималната скорост обаче е електронно ограничена до 210 км/ч поради монтираните офроуд гуми.

Brabus осъществява трансформацията на G-класата в пикап посредством нова задна стена с отопляемо стъкло за пътническата кабина. Тя се издига непосредствено зад задните седалки. Към нея се присъединява товарната платформа, специално разработена за този пикап. Страничните ѝ стени, снабдени със здрави, заключващи се товарни контейнери. Те са изработени по сложен препрег (с предварително импрегниране) процес от лек, но високоустойчив карбон. Дъното на товарната платформа е с мека тикова обшивка и релси за закрепване на товара. Подобно на отварящата се настрани задна врата, то е от стоманена ламарина. За да се улесни качването на товарната платформа, под задната част е монтирана електрически изтегляща се стъпенка. Над товарната платформа се извисяват два ролбара.

Много карбон за много пари

Освен това 6×6 разчита на обичайния карбонов комплект от външни елементи, разширяващи каросерията. Капакът на двигателя с качулка за засмукване на въздух („пауърдоум“) е от карбон, над предното стъкло има карбонов въздушен дефлектор с вградени допълнителни LED светлини. На задния капак на каросерията също има карбонов елемент, задната престилка е комбинирана с карбонова дънна защита.

Brabus XLP 800 6×6 Adventure се произвежда само по поръчка. А за да го поръчате, трябва да сте доста платежоспособен. За показаната тук версия цената е най-малко 1 381 590 евро. Разбира се, срещу допълнително заплащане са възможни и други индивидуализации.

Накратко: Brabus е адаптирал своята 6×6 концепция с портални мостове и каросерия пикап към най-новото поколение на G-класата. Техниката и външният вид са до голяма степен известни, а цената от около 1,3 милиона евро е впечатляваща.