Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Брандъл: Бътън и Хамилтън ще се сблъскат в определен момент

Брандъл: Бътън и Хамилтън ще се сблъскат в определен момент

45
0
Гран при на Япония,Дженсън Бътън

Броени дни преди първата свободна тренировка за Гран при на Австралия вниманието на феновете е обърнато изцяло към Мелбърн и предстоящия там първи кръг от световния шампионат на Формула 1. Специалисти и наблюдатели пък изразяват очакванията си за 2011 г. и в тази връзка бившият пилот от Гран при и настоящ коментатор в ВВС Мартин Брандъл обръща внимание на широко обсъжданите още от миналия сезон отношения между пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Люис Хамилтън.

До момента двамата демонстрират ако не приятелство, то поне много добро разбиране. Твърдят, че споделят информацията си, макар да признават, че това се случва най-вече посредством инженерите им. Почти убедително заявяват, че се радват на успехите на съотборника си. Брандъл се опитва да проникне през думите и да открие колко истина има в това.

Макларън са единственият отбор с достатъчно самочувствие да привлича като съотборници в тима световни шампиони – в миналото, настоящето и очевидно в бъдещето. Преди бяха Ален Прост и Ники Лауда, Кеке Розберг, Аертон Сена, Мика Хакинен, Найджъл Менсъл, Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо, а сега и Дженсън Бътън. На теория подходът е безспорно разумен: най-добрите конструктори и инженери създават добър автомобил, който да бъде управляван на максимум от някои от най-изявените таланти на грида. Но подобни събирания често приключваха с гръм и трясък – особено горчивото съперничество между Сена и Прост, както и експлозивната 2007 г. – припомня британецът.

Бътън и Хамилтън са много различни по характер и това вероятно помага за по-доброто им стиковане, смята Мартин. Дженсън е спокоен и някак освободен, откакто спечели титлата през 2009 г. Хамилтън от своя страна е значително по-напрегнат, а това според Брандъл се дължи на факта, че в три битки за короната той взе само една.

Стилът им на каране също е много различен. Хамилтън обича болидът му да завива бързо и няма нищо против да се справя с непослушна задна част, прилагайки почти акробатични номера в процеса. Движението на волана в ръцете на Бътън е невероятно плавно – такъв стил изисква постоянно поведение от колата. Това логично води до различни настройки за двамата и се налага инженерите в Макларън да прилагат доста усилия в интерпретирането на резултатите им. Като се има предвид колко бързо пада представянето на новите гуми Пирели, теорията гласи, че Бътън би трябвало да се справи в този аспект – той може да изкара повече време с един комплект, а и стилът му е особено деликатен на хлъзгава писта. Ако обаче гумите се износват заради изминатите километри, а не поради прегряване, то не се знае каква ще е реакцията на Дженсън с непредсказуема, пързаляща се кола, докато Хамилтън ще има предимство в такъв момент – разяснява Брандъл.

Сегашната кола на Макларън МР4-26 няма да е сред най-бързите в началото на шампионата, убеден е британецът, а това означава повече работа за пилотите в търсене подобряване на скоростта й. Това ще наложи допълнителни компромиси и ще отложи във времето разбирането какво ще се случи с отношенията между състезателите при битка един срещу друг. Единственият случай досега в този аспект бе Гран при на Турция през 2010 г. и Брандъл отбелязва, че недоволната физиономия на Хамилтън на подиума говореше повече от каквито и да са думи.

За един пилот е много трудно да има приятели във Формула 1, особено ако конкретен човек се намира в съседния гараж. Хамилтън знае това перфектно от времето си с Алонсо. А когато двама души се опитват да постигнат едно и също нещо в един и същи момент, единият неизменно е разочарован и нещастен. Макларън обаче могат да се справят, а Хамилтън и Бътън са достатъчно зрели, за да са част от процесите в отбора. Но в определен момент е почти неминуемо между тях да се появи търкане, а никой не би искал да е другояче – заключава Брандъл.