Начало Избрани Брандъл: Льоклер не знае къде точно е лимитът на SF-23

Брандъл: Льоклер не знае къде точно е лимитът на SF-23

2190
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Мартин Брандъл изказа мнението си относно катастрофите на Шарл Льоклер в състезателния уикенд в Маями. Бившият пилот от F1 смята, че звездата на Ферари трябва да спре да прави толкова грешки тъй като не знае къде точно е лимитът на болида SF-23.

Льоклер претърпя две отделни катастрофи в рамките на три дни. Първо той изпусна своя болид в участъка около завои 7 и 8 по време на втората тренировка в Маями. След това той излетя от трасето по време на Q3. Инцидентът на Льоклер предизвика предсрочно прекратяване на квалификацията и леко разбъркана стартова решетка

Звездата на Ферари изпитваше огромни затруднения в снощната Гран при на Маями. Те бяха свързани с ниското темпо на SF-23 и сериозната деградация на гумите. В един момент Льоклер водеше оспорвана битка с Кевин Магнусен от Хаас. Двамата бяха изпревари от Макс Верстапен на старт-финалната права.

В заключителната фаза от надпреварата Льоклер загуби позиция и от Люис Хамилтън (Мерцедес). По този начин той финишира на седма позиция и бе зад съотборника си Карлос Сайнц, който остана пети.

Грешките на монегаска се трупат една след друга откакто той се присъедини към Ферари преди четири години. Най-известните му катастрофи бяха в Баку 2019, Монако 2021, след който не участва в състезанието, както и последното издание на Гран при на Франция. Тогава той се завъртя и се удари в стената докато заемаше първото място.

„Той счупи страшно много части и лишава своя отбор от някои възможности“, сподели Брандъл пред Sky Sports F1.

„Льоклер не знае къде точно е лимитът на SF-23. Да, той е бърз колкото всички останали, ако не и най-бързият пилот, но изглежда няма представа къде е границата.“

„Спомням си, че когато беше в Заубер си казах: „Нямам търпение да видя това момче във Ферари“. Но Льоклер трябва да спре да прави толкова много грешки. Това се случва от няколко години. Лично аз смятам, че той кара абсолютно на ръба и понякога това му струва скъпо. Би трябвало той да се по-сигурен и по уверен когато е зад волана“, добави Мартин Брандъл.

Световният шампион от 2009-та Дженсън Бътън също коментира последните инциденти на Льоклер. „Да, но той е виновен и за това, че се е представил прекалено добре.“

„Това е доста трудна задача. Льоклер вероятно поема повече рискове от останалите и дори каза това в квалификацията. Това също така го поставя на полпозишън, дори когато не смятахме, че има шанс да изпревари Ред Бул. „Винаги ще го коментираме заради това, което се е случило. Честно казано ми Харесва как той се състезава и как залага абсолютно всичко“, каза Бътън.