Избухването на Люис Хамилтън след Гран при на Монако, при което той изрази огромно недоволство от стюардите, е по-обсъждано от победата на Себастиан Фетел в надпреварата. Немският пилот на Ред Бул спечели пети успех от шест старта и това далеч не развълнува толкова пилоти, журналисти и наблюдатели, колкото тежките думи на англичанина и опитът му да се пошегува, докато очевидно все още бе ядосан от случилото се по улиците на княжеството и предприетите срещу него мерки.
Бившият пилот във Формула 1 и настоящ телевизионен коментатор Мартин Брандъл наля масло в огъня, като заяви, че проблемът на Люис е, че когато нещо не е наред със състезателя на Макларън, той изкарва виновен някого другиго.
– Човек започва да се чуди дали не трябва да промени в известна степен начина си на мислене в това отношение – допълва той пред английския вестник Телеграф.
Хамилтън получи три наказания в рамките само на уикенда в Монако: отнемане на най-добрата обиколка в квалификацията за преминаване на шикана и две за инцидентите с Фелипе Маса (Ферари) и Пастор Малдонадо (Уилямс). Последната ситуация бе разгледана и санкцията наложена след финала на надпреварата, като Люис бе категоричен, че да го викат пет пъти за шест кръга при стюардите е абсурд.
Неговите обтегнати отношения със стюардите обаче не датират от сезон 2011 г. Още през 2008 г., когато спечели световната титла във Формула 1, той често бе в центъра на вниманието. Най-сериозна тогава бе ситуацията, когато му бе взета победата в Гран при на Белгия с основанието, че е получил предимство при пресичане на шикан в борбата си с Кими Райконен (тогава пилот на Ферари).
През 2009 г. англичанинът излъга стюардите в Австралия относно случилото се с Ярно Трули (по онова време с Тойота) при кола за сигурност на трасето и бе дисквалифициран от класирането за състезанието на Албърт парк.
Миналият сезон премина спокойно, но сега се разрази истинска буря по отношение на Хамилтън и наказанията му. В Мелбърн бе официално предупреден заради блокиране на съперник по време на квалификацията. На Сепанг загуби позиция заради смяна на посоката в защитата си срещу Фернандо Алонсо. Второ предупреждение дойде в Испания – този път данните показваха, че не е намалил достатъчно скоростта си при жълти знамена на пистата, за да дойде кошмарният уикенд в Монако и цели три санкции.
Самият пилот се извини за думите си на стюардите в Монте Карло, но това се случи доста, след като казаното от него вече бе предмет на безброй дискусии.