Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Братя по оръжие

Братя по оръжие

63
0

От Йордан Севов
Снимки: Getty Images – Shell, ATP Luxembourg

Далеч преди началото на сезона в Мелбърн се знаеше, че Уилямс и Макларън ще се борят много по-агресивно от самия старт, за да свалят Ферари от върха. Резултатите от Мелбърн обаче не потвърдиха тези прогнози. Италианците ги победиха, и то с една секунда, през първия ден на тренировките, с половин секунда в квалификацията и повечето от обиколките в състезанието.
Все пак много специалисти са на мнение, че борбата едва сега започва и въпреки загубата двата екипа са по-добре подготвени отпреди една година, когато всъщност имаха и шанс.
Новите болиди на Макларън и Уилямс са сред най-оригиналните решения в последните години и със сигурност ще се развият техните предимства. Въпреки че на външен вид те са доста различни, двете концепции преследват един и същ път на развитие, различен от този на Ферари. В действителност само подобен различен път може да ги изведе пред тях.

Представящото в последните години предимно конвенционални автомобили конструкторско бюро на Уилямс хвърли истинска бомба с новия FW26. За първи път още през зимата всички в тима започнаха, без да се притесняват, да говорят за титлите. Франк Уилямс бе най-категоричен: “Ще бъда разочарован, ако не станем световни шампиони.” Патрик Хед обобщи нещата по друг начин: “Тимът се намира в най-дългия си период без титла. Това трябва да се коригира.”
При Макларън пък нещата поне външно изглеждаха различни. След първите успешни тестове на новия MP4-19 всички изведнъж млъкнаха, появи се серия проблеми, която до Австралия не бе преодоляна. За втора поредна година завесата остана свалена. Без медиен спектакъл, без официално представяне новата кола бе като фантом до Мелбърн. Изпитанията й се провеждаха в повечето случаи при закрити врати. За неудоволствие на спонсорите. Смяташе се, че има дори подценяване на собствените сили. Сребърните стрели непрекъснато хвалеха конкурентите си, но в Австралия се видя, че май са имали основание.
Новият модел се оказа и не много бърз и не достатъчно издръжлив.
А играта беше интересна, от Уилямс тръбяха: “Макларън ще бъдат най-коравият ни съперник!” А защо не Ферари? Всъщност голямата цел на Уилямс бе да изпреварят Ферари във всички аспекти, но поне до Мелбърн не успяха.
По-добри гуми, по-добра аеродинамична концепция, по-ранно пускане …………