Рубенс Барикело даде най-добро време в първата свободна тренировка преди неделната Гран при на Сингапур, изпреварвайки съотборника си в Браун Гран при Дженсън Бътън с 0,177 сек. В самия край на сесията англичанинът изпусна за малко колата си, но за негов късмет не се удари. Бариерите в Сингапур не прощават и най-малката грешка на уличното трасе, посрещащо Гран при за втора година.
Постиженията на първите 10 пилоти в подреждането пък се събраха в по-малко от секунда, което предполага ожесточена борба и в останалата част от уикенда.
90-минутната сесия се проведе при температура на въздуха и пистата от 31 градуса, както и доста сериозна влажност – 75%. Трасето бе прашно, а неравностите по асфалта проличаха, когато няколко автомобила удряха подовете си на различни места, предизвиквайки хвърчане на искри. Сериозни инциденти нямаше с изключение този на Ромейн Грожан. Той удари Рено-то си, с което предизвика спиране на тренировката, докато автомобилът бъде махнат от пистата. По ирония на съдбата (и за учудване и неудоволствие на целия питуол на тима) инцидентът се случи на мястото, където Нелсън Пикет младши катастрофира и предизвика година по-късно скандала, заради който отборът бе наказан с двегодишна условна дисквалификация от Формула 1. Камерите няколкократно проследиха реакцията и усмивката на назначения за шеф на Рено F1 до края на сезона Боб Бел.
Грожан пък има проблеми със стомашен вирус и вторият тест пилот на екипа Лукас ди Граси бе готов да заеме мястото му, ако Ромейн е твърде зле, за да кара.
Пилотите на Ред Бул Марк Уебър и Себастиан Фетел пък записаха обещаващо представяне, класирайки се съответно трети и пети. Въпреки проблемите им с двигателите, те постигнаха сравнително добро темпо, пазейки възможно най-много агрегатите си. И двамата обаче са на сериозна разлика зад все още водещия във временното генерално класиране Бътън, чийто основен съперник 4 състезания преди финала на шампионата е съотборникът му Барикело.