Всички фенове на Мерцедес чакат от началото на 2010 г. новите успехи да една свикнала с победите марка. След спечелването на световната титла през 2009 г. от екипа на Браун и поемането му от Мерцедес година по-късно тези успехи обаче така и не идват. Всички в отбора дават всичко от себе си да се завърнат отново на върха. Работата обаче е трудна, а развитието върви бавно. В досегашните 15 състезания екипът е събрал общо 123 точки. За сравнение през миналата година по същото време точките бяха 168. Явно тенденцията е негативна.
Досегашните проблеми бяха обяснени с мащабно преструкториране на целия екип, както и с набирането на нови лица. През 2012 г. обаче тези аргументи няма да са актуални. С пристигането на Алдо Коста и Джеф Уилис в отбора ще са доказани топ професионалисти с много опит в Гран при. През следващата година резултатите трябва да дойдат иначе е много вероятно Михаел Шумахер да загуби желанието си продължи да се състезава. Другата възможност е водещите фигури в автомобилния производител да загубят своето търпение и да прекратят проекта.
През тази година развитието на колата бе пренасочено от рано към 2012 г.
„Както при всички нови коли и ние работим с данни, които идват от настоящата кола и правим сравнение между двете“, обяснява Рос Браун. „Разбира се сме оптимисти за новия сезон и вярваме, че сме в състояние да направим една значително по-добра кола от този в момента. Това, което назнаем обаче е, какви коли ще извадят другите и дали те ще направят крачка напред или назад.
Както всеки екип, така и ние си поставяме ред от цели, който са съобразени както с амбициите ни, така и с реалността. Всички работим здраво за това, да постигнем тези цели. Наближаваме някои от тези цели, а някои дори сме задминали.“
Големи надежди се възлагат на новата кола, която ще носи обозначението MGP W03.
„Главната ни цел е да подобрим значително аеродинамичното представяне. Именно тук сме си поставили доста амбициозни цели, да увеличим притискането от една страна, а от друга ефективността. Това че сме си поставили тези цели далеч не значи, че ще успеем да ги постигнем. Но ние правим всичко възможно за това, да се развиваме и да бъдем конкурентноспособни на колите в челото. Това е нашата цел.
За момента всичко протича добре. Зимата обаче е голямо предизвикателство, защото тогава не можем да тестваме, преди да сме издържали краш теста на ФИА. Това засяга обаче всички отбори.“
Браун обещава на феновете една не само по-бърза, но и по-красива кола.
„Това ще стане, защото смятаме да свалим носа. Да задържим шасито по-високо обаче има своите аеродинамични предимства. Надяваме се всичко да пасне и данните от фабриката да съвпаднат с тези на пистата.“