Зак Браун не вярва, че успехът на F1 в САЩ зависи от това дали има американски пилот или отбор на стартовата решетка. Изпълнителният директор на Макларън би се радвал, ако види нещо подобно да се случи в бъдеще.
Понастоящем F1 се радва на все по-нарастващ интерес в Съединените щати. Новите собственици на шампионата Либърти Медия правят всичко възможно, за да увеличат популярността на спорта на американския пазар. Поради това F1 ще има три състезания в САЩ през 2023 г. Освен Остин и Маями, керванът на шампионата ще посети и Лас Вегас.
Въпреки нарастващата гледаемост в Съединените щати изминаха повече от 15 години, откакто американски състезател бе титулярен пилот във Формула 1. Последният състезател от САЩ, който участва в F1 бе Александър Роси. 31-годишният състезател участва в 5 старта за отбора на Мейнър/Маруся в края на сезон 2015.
Наскоро Ред Бул опита да привлече Колтън Херта. Опитите на австрийската компания се провалиха, тъй като американецът няма достатъчно точки, за да получи суперлиценз. Също така ФИА отказа да направим компромис, който да позволи на Херта да премине в тима на Алфа Таури.
Според Браун, добавянето на американския пилот или отбор би било чудесно за спорта. От друга страна той смята, че това няма да е от толкова съществено значение за F1, имайки предвид нарастващата популярност на шампионата в САЩ.
„Би било чудесно да се случат и двете неща, защото това ще подобри още повече F1. За жалост в момента нямаме нито едно от двете неща. Въпреки всичко виждаме колко е популярна Формула 1 в САЩ“, сподели Браун.
„Бих се радвал това да се случи, но не мисля, че ще се случи толкова скоро. Успехът на F1 в Съединените щати не зависи от това дали има американски пилот или отбор на стартовата решетка.“
Отказът от страна на ФИА даде на Херта суперлиценз въпреки постиженията му в Индикар доведе до критики към системата на ФИА от много американски състезателни среди.
Александър Роси заяви, че алчността на миналите решения относно правото на суперлиценз е отнела на Херта прекрасния шанс да премине в F1. Неговото мнение бе подкрепено от Греъм Рейхал и собственикът на отбора от малките формули Карлин.
Браун също така се надява системата за суперлицензите да бъде преразгледана. Според изпълнителния директор на Макларън, световни шампиони като Кими Райконен или Макс Верстапен нямаше да се състезават в шампионата, ако са били приложени настоящите правила.
Just reminiscing…😌💭
What was your favorite moment from this season, team?! pic.twitter.com/lqwfwH5ul6
— Arrow McLaren SP (@ArrowMcLarenSP) September 22, 2022