Начало Moto News Бриджстоун да тестват, ако някоя писта е преасфалтирана, призовават Педроса и Роси

Бриджстоун да тестват, ако някоя писта е преасфалтирана, призовават Педроса и Роси

41
0
Валентино Роси

Бриджстоун да правят тестове предварително на писта, която е преасфалтирана, призоваха Дани Педроса и Валентино Роси след хаотичната Гран при на Австралия. Доста пилоти в МотоGP не останаха доволни от ситуацията в Гран при на Австралия, която бе променена в последния момент заради опасения за издръжливостта на гумите. Проблеми имаше и с тези на Дънлоп, които се използват в Мото2.

Пистата Филип Айланд бе преасфалтирана и още в тренировките имаше грижи с гумите. МотоGP надпреварата бе скъсена от 27 на 19 обиколки и бе постановена задължителна смяна на моторите в 9-10 тур.

По телевизията всичко може да е изглеждало готино и вълнуващо. Но мога да ви уверя, че за отборите цялата ситуация си беше кошмар. Срамота е, тъй като имиджът ни страда от подобни еквилибристики. Следващия път да направят тест, да изкарат ден-два на трасето и да работят с новата настилка. Всички се стресираха неимоверно от събота нататък, смятайки кои гуми да се сложат, колко обиколки да се изкарат, след като правилата се сменяха на всеки пет минути – заяви пилотът на Хонда Дани Педроса.

Деветкратният световен шампион Валентино Роси каза от своя страна, че Бриджстоун носят вина заради това, че не са направили тест на пистата. Подготовката на производителя на гуми се базирала на информация от отборите и данни от надпреварата на супербайк шампионата там.

Ако едно трасе е преасфалтирано, би трябвало да е задължително да се направи тест с гумите. При това с добри, бързи състезатели. В противен случай е безмислено. Бриджстоун трябва да положат усилия да подобрят твърдите гуми. Тази година никой не работи с тях като хората. В надпреварите всички са принудени да използват софт, тъй като хардът просто не се справя. Надявам се Бриджстоун да вложат усилия и да дадат избор на състезателите с две добри гуми, работещи всеки уикенд, тъй като през настоящия сезон това просто не се случва – добави Роси.

2013 г. е особено трудна за доставчиците на гуми. Във Формула 1 Пирели имат грижи почти от началото на сезона – с разслояване, спукани гуми, нерегламентирания тест с Мерцедес на пистата Каталуния.

Най-често отправяното обвинение към италианската компания е точно за издръжливостта на продуктите им. По време на уикенда за Гран при на Корея Фернандо Алонсо (Ферари) заяви, че гумите не изкарват и пет километра, ако пилотът кара на максимум през цялата обиколка. Той уточни, че от състезателите и екипа зависи да се справят с тях, но мнението му, че усилията да пазиш гумите си са прекалени, когато се състезаваш за време, не е изолирано.