Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бриджстоун категорично забраняват нагревателите от следващия сезон

Бриджстоун категорично забраняват нагревателите от следващия сезон

34
0

Официалният доставчик на гуми във Формула 1 Бриджстоун планира да откаже молбата на тимовете да се забави влизането в действие на забраната на нагревателите на гуми до 2010 година.

Притеснението на пилотите за разликата в скоростите между загретите и все още студените гуми възбуди дискусии за безопасността, ако нагревателите не се ползват от следващата година. Тимовете помолиха официално забраната да бъде забавена с един сезон, а след това и Международната автомобилна федерация проведе съответните разговори с производителя на гуми.

От японската компания обаче явно не са притеснени от ситуацията, а дори контрираха тимовете, като ги обвиниха, че използват аргументите за безопасността, за да прикрият истинските причини да искат забавяне.

Пред автомобилното издание „Аутоспорт” директорът по развитието на гумите за моторни спортове в Бриджстоун, Хирохиде Хамашима, каза: „От Бриджстоун казахме на ФИА, че сме достатъчно уверени, че произвеждаме добри гуми – по отношение на сцепление и поведение – дори и без нагревателите за гуми.”

Позицията на Хамашима до голяма степен се дължи на мнението му, че зад желанието на тимовете за забавяне на забраната стои всъщност друга причина. Според него някои тимове се опасяват, че конкурентите им може да постигнат предимство, като карат с гуми с по-ниско от препоръчителното налягане за сликове, представено от Бриджстоун.

„Истинската причина е минималното налягане” – каза Хамашима. „Опасението е минималното налягане. Ние предлагаме на тимовете минимално налягане, тъй като преследваме определени нива на безопасност, но някои тимове са готови да поемат риска – и да мамят. Други тимове пък са притеснени от този факт, заради което искат да се запазят нагревателите.”

Бриджстоун ще реши какви точно сликове да се ползват през 2009 година след тестовете на Барселона следващата седмица. Това ще бъде и третият тест за новите гуми. От японската компания ще представят нови смеси, които би трябвало да оптимизират нивата на безопасност. Пилотите например бяха намерили видим прогрес по отношение на характеристиките на сликовете между първия тест на Херес миналата година и втория на Барселона от този април.