Бриджстоун най-накрая наруши мълчанието си относно конкурса за доставчик на гуми в F1. Японската компания публикува собствено изявление. В него се разкрива, че офертата на Бриджстоун е включвала и „усъвършенствана иновативна технология.“
Бриджстоун има дългогодишна история, свързана с F1. Японският производител работеше със световния шампионат от 1997 до 2010-та, като от сезон 2007 нататък бе в ролята на ексклузивен доставчик на гуми. След края на сезон 2010 марката реши да си тръгне от F1 и да се фокусира върху други проекти
В началото на март ФИА обяви конкурс за доставчик на гуми за F1 в периода 2025-2027 г. Разбира се, сред кандидатите бе Пирели. Италианците са ексклузивен партньор на F1 в областта на гумите от 2011 г. насам. Съперник на Пирели бе Бриджстоун. Японският производител така и не потвърди официално участието си. Въпреки това стана ясно, че е имало подадена оферта към ФИА и от страна на Бриджстоун.
Вчера стана ясно, че Пирели ще доставя гуми в F1 до края на 2027 г. Италианската компания спечели конкурса на ФИА и успя да надвие Бриджстоун. Така Пирели остава част от F1 и след влизането на новите технически правила през сезон 2026.
Малко след потвърждението за оставането на Пирели в спорта. Бриджстоун публикува собствено изявление. В него посочва, че като част от стремежа за засилване на дейностите си в моторните е било обсъждано евентуално завръщане в F1.
Японската компания вярва, че някои усъвършенствани технологии, които разработва за своите продукти за шосейни автомобили, биха били идеални за състезанията от Гран при.
„Тъй като през 2023 г. Бриджстоун празнува 60-ата годишнина на своята дейност в областта на моторните спортове, компанията продължава да подкрепя устойчивия световен премиум моторспорт.“
„F1 е най-престижната глобална платформа за моторни спортове в света. Бриджстоун проучва Формула 1 като една от различните възможности за подкрепа на своята устойчива глобална стратегия за премиум моторни спортове. Ние непрекъснато комуникираме с ФИА и FOG [Formula One Group] по отношение на следващия период на търга за гуми за F1 и предложените усъвършенствани иновативни технологии и инициативи за устойчивост“, се казва в изявление на компанията от Токио.
Най-вероятно, предложението на Бриджстоун е свързано с използването на иновативната технология за пътни гуми „Enliten“ и прилагането ѝ в F1. Процесът на конструиране на гумите, при който се използват много рециклирани материали, е помогнал за производството на продукти, които са с около 20% по-леки от предишните си еквиваленти
Това спомага за намаляване на съпротивлението при търкаляне, което подобрява разхода на гориво. Това може да помогне и за управлението на автомобила, тъй като масата на колелото е по-малка. Освен това тази гума много по-устойчива, тъй като 63% от компонентите му се рециклират. В същото време продуктите са по-леки за транспортиране.
Същевременно глобалният главен изпълнителен директор на марката Шуичи Ишибаши заяви, че въпреки че компанията не е успяла да спечели конкурса, обратната връзка, която е получила от F1 и ФИА, я е насърчила да продължава да развива своята технология
„Този път Бриджстоун няма да може да подкрепи F1. Все пак процесът получи положително признание от ФИА и FOG. Това затвърди стойността, създавана от усъвършенстваните иновативни технологии на марката, включително инициативите за устойчивост по цялата верига на стойността и „крайното персонализиране“ на новата технология „Enliten“. Тя може да се променя в зависимост от нуждите на различните състезателни условия.“
„По същия начин Бриджстоун ще продължи страстно да развива своите технологии и иновации чрез мобилната лаборатория и изпитателния полигон, които моторните спортове предлагат, засилвайки стремежа си към устойчиви глобални дейности в областта на премиум моторните спортове.“
„И накрая, чрез моторните спортове Бриджстоун ще се стреми да постигне своя корпоративен ангажимент за „Емоция“. Това е ангажимент за вдъхновяване на вълнение и разпространение на радост в света на мобилността. Чрез постоянните си усилия, компанията ще стимулира по-голяма страст към моторните спортове, ще спечели емоции и съпричастност и ще насърчи съвместното създаване на устойчиво бъдеще заедно с много партньори.“
Вижте тази публикация в Instagram.