Бриджстоун обявиха типовете гуми, които ще предоставят на отборите от Формула 1 за надпреварите от световния шампионат в Канада, Валенсия и Великобритания. Запазена е концепцията да се дават различни смеси с прескачане на един вид, тоест да не са суперсофт и софт например.
– Канадската и Гран при на Европа се провеждат на улични трасета, така че за тях ще е важно сцеплението поради това, че асфалтът е хлъзгав. На пистите там не се провеждат редовно надпревари и поради тази причини смесите ще се сторят малко твърди на екипите в петъчните тренировки. До деня на състезанието условията ще са променени, а това означава по-високо механично прилепяне за суперсофт и повишена издръжливост на тима медиум. Комбинацията би трябвало да е добра – коментира директорът на отдела за развитие на продуктите за автомобилен спорт Хирохиде Хамашима.
Характеристиките на британската Силвърстоун, чиято обновена конфигурация бе официално открита наскоро, предполагат различен тип поведение на гумите.
– По принцип гумите се износват най-много на Силвърстоун спрямо всички писти в календара, а новата конфигурация я прави още по-жестока към тях. Новата права например означава, че ще се повиши средната скорост, а в комбинация с налагащото се неколкократно рязко спиране условията са сериозни. Очакваме грейнинг не само при софт, но дори и при типа хард (най-твърдият в гамата – б.р.), но вярваме, че ще видим вълнуваща надпревара – допълни Хамашима.