Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бриджстоун в началото на последната си състезателна година в Гран при

Бриджстоун в началото на последната си състезателна година в Гран при

83
0

Последния си сезон като доставчик на гуми за отборите във Формула 1 започва Бриджстоун този уикенд в Бахрейн. Японската компания обяви след финала миналата година, че напуска спорта в края на 2010 г.

Суперсофт и медиум са двата типа гуми, предоставени от Бриджстоун за предстоящите тренировки и състезание на пистата Сахир. Бахрейн ще е домакин на първия старт за сезона за втори път в седемгодишната си история, като за предстоящата надпревара има нова, непозната за отборите и пилотите част на трасето. Обиколката вече е 6,299 км спрямо предишните 5,412 км – втората по дължина в календара след Спа-Франкоршамп в Белгия (7,004 км). Високите температури са сред основните фактори, оказващи влияние върху поведението на гумите наред с пясъка, навяван на пистата от вятъра.

– Това ще е 14-ият ни сезон във Формула 1 и очакваме фантастична година с вълнуващи състезания – коментира директорът на Бриджстоун Моторспорт Хироши Ясукава. – Посрещаме нови отбори, Михаел Шумахер се завръща след три сезон извън спорта и има нови промени в правилата, като всичко това ще превърне Формула 1 в нещо наистина великолепно.

Директорът развитие на гумите за автомобилен спорт в компанията за Хирохиде Хамашима също очаква началото на състезателната година с нетърпение.

– Техническо и логистично предизвикателства предстоят на Бриджстоун през 2010 г. Заради забраната на зареждане модифицирахме конструкцията на гумите, напълно новите са и сухите смеси. Автомобилите ще са приблизително 100 кг по-тежки на старта на надпреварите, което ще доведе до различни състезателни стратегии. Първите 10 в квалификацията пък нямат право да сменят гумите си от последната част на тренировката за място преди старта, а това означава още една променлива в анализите на инженерите. Що се отнася до логистиката, то стартовете вече са 19, а има и нови екипи. Още първата писта – Сахир – е различна спрямо миналогодишната си конфигурация. Има 8 допълнителни завоя, като това ще има влияние върху износването на гумите. Предстои ни вълнуваща надпревара, особено като се има предвид ограничението на предсезонните тестове – завършва изложението си Хамашима.