Начало WRC News Брийн начело след края на втория ден на рали Швеция

Брийн начело след края на втория ден на рали Швеция

Крейг Брийн, Хюндай
Крейг Брийн, снимка Хюндай

Крейг Брийн поведе след края на втория ден на рали Швеция 2023. Пилотът на Хюндай показа отлична скорост и зае временната първа позиция в снежната надпревара. Втори е От Танак (М-Спорт Форд). Естонецът изостава с 2.6 сек. от Брийн. Третото място е заето от Есапека Лапи (Хюндай), който е с изоставане от 8.6 сек. спрямо времето на своя съотборник.

Рали Швеция е кръг №2 от сезон 2023 в световния рали шампионат. Това е и първо участие за Брийн през 2023 г. Ирландецът реши да се върне в Хюндай, където ще дели една кола с Дани Сордо.

Брийн записа три етапни победи в сутрешните минавания, които му помогнаха да се изкачи напред в подреждането и да се доближи до Танак. Естонецът поведе преди обедния сервиз във втория ден на рали Швеция.

Следобед Брийн натисна още повече и измести Танак от първото място. В края на днешния ден обаче пилотът на М-Спорт спечели седмата отсечка и намали изоставането си.

Брийн бе много доволен от скоростта си днешния ден на рали Швеция и не се притесни от късната атака на Танак.

„Определено това беше един от най-силните ми дни“, каза Брийн. „Миналата година обикновено бях с главата надолу или заклещен някъде в жив плет. Да съм начело тази вечер е истинска е музика за ушите ми.. Това е чаеното парти на лудия шапкар, на което всички сме поканени. Нямам търпение за утре!“, добави пилотът на Хюндай.

Танак показа значително по-високо темпо в сравнение с рали Монте Карло. Състезателят на М-Спорт Форд обаче не беше твърде позитивно настроен в края на втория ден на тазгодишното издание на рали Швеция. Естонецът призна, че е натискал своя Форд Пума Rally1 до абсолютния предел, но времената му така и не са го отразили.

„От гледна точка на резултатите определено можем да бъдем доста щастливи. Това е много повече, отколкото очаквахме преди да дойдем тук. Но въпросът е, че можем да бъдем много по-добри.“

Есапека Лапи зае третото място и помогна Хюндай да има два автомобила в челната тройка. Финландецът показа отлична скорост през целия петъчен ден. Единствено високоскоростното завъртане в шестия беше единствената грешка, която той допусна. За момента той изостава от Танак  с 8.6 сек.

Четвърти е Елфин Еванс. Британецът е най-високо класираният пилот на Тойота. Първоначално той се бореше с увереността си в бързите етапи, но подобряваше през целия ден. За щастие той не получи тежки поражения след сблъсък с прословутите снежни преспи на рали Швеция.

Еванс бе частично подпомогнат от факта, че съотборникът му Такамото Кацута преобърна своя Ярис Rally1 в петия етап. Малко това японецът  отпадна заради повреда в радиатора, която сложи край на обещаващия старт.

Кале Рованпера падна надолу в подреждането след като трябваше да отваря пътя заради победата си в снощния спринт. Световният шампион трудно намери сцепление с гумите с шипове на Пирели и се опитваше да изчисти трасето в рохкия сняг. Той изостава от колегата си Еванс само с 4,6 сек. Финландецът изостава с 23.5 сек. от времето на лидера Брийн.

Шестото място във временното класиране е за Тиери Нювил.  Белгиецът не можеше да направи повече, тъй като се бореше с недозавиването на своя Хюндай i20 N Rally1. Той също така имаше поражения по колата заради удари в снежни преспи.


Седми е Пиер-Луи Лубе. Пилотът на М-Спорт Форд трупа възможно повече опит на снежните етапи в Швеция. Това е първа надпревара на такава настилка за французина откакто той е в най-високото ниво на WRC. Лубе изостава с повече от минута спрямо Брийн и Танак. Топ 10 допълват пилотите от WRC 2 Оливър Солберг, Сами Паджари и Яри Хутунен. Частникът Лоренцо Бертели Тойота заема 20-то място.