Начало WRC News Брийн начело след края на втория ден на рали Швеция

Брийн начело след края на втория ден на рали Швеция

600
0
Крейг Брийн, Хюндай
Крейг Брийн, снимка Хюндай

Крейг Брийн поведе след края на втория ден на рали Швеция 2023. Пилотът на Хюндай показа отлична скорост и зае временната първа позиция в снежната надпревара. Втори е От Танак (М-Спорт Форд). Естонецът изостава с 2.6 сек. от Брийн. Третото място е заето от Есапека Лапи (Хюндай), който е с изоставане от 8.6 сек. спрямо времето на своя съотборник.

Рали Швеция е кръг №2 от сезон 2023 в световния рали шампионат. Това е и първо участие за Брийн през 2023 г. Ирландецът реши да се върне в Хюндай, където ще дели една кола с Дани Сордо.

Брийн записа три етапни победи в сутрешните минавания, които му помогнаха да се изкачи напред в подреждането и да се доближи до Танак. Естонецът поведе преди обедния сервиз във втория ден на рали Швеция.

Следобед Брийн натисна още повече и измести Танак от първото място. В края на днешния ден обаче пилотът на М-Спорт спечели седмата отсечка и намали изоставането си.

Брийн бе много доволен от скоростта си днешния ден на рали Швеция и не се притесни от късната атака на Танак.

„Определено това беше един от най-силните ми дни“, каза Брийн. „Миналата година обикновено бях с главата надолу или заклещен някъде в жив плет. Да съм начело тази вечер е истинска е музика за ушите ми.. Това е чаеното парти на лудия шапкар, на което всички сме поканени. Нямам търпение за утре!“, добави пилотът на Хюндай.

Танак показа значително по-високо темпо в сравнение с рали Монте Карло. Състезателят на М-Спорт Форд обаче не беше твърде позитивно настроен в края на втория ден на тазгодишното издание на рали Швеция. Естонецът призна, че е натискал своя Форд Пума Rally1 до абсолютния предел, но времената му така и не са го отразили.

„От гледна точка на резултатите определено можем да бъдем доста щастливи. Това е много повече, отколкото очаквахме преди да дойдем тук. Но въпросът е, че можем да бъдем много по-добри.“

Есапека Лапи зае третото място и помогна Хюндай да има два автомобила в челната тройка. Финландецът показа отлична скорост през целия петъчен ден. Единствено високоскоростното завъртане в шестия беше единствената грешка, която той допусна. За момента той изостава от Танак  с 8.6 сек.

Четвърти е Елфин Еванс. Британецът е най-високо класираният пилот на Тойота. Първоначално той се бореше с увереността си в бързите етапи, но подобряваше през целия ден. За щастие той не получи тежки поражения след сблъсък с прословутите снежни преспи на рали Швеция.

Еванс бе частично подпомогнат от факта, че съотборникът му Такамото Кацута преобърна своя Ярис Rally1 в петия етап. Малко това японецът  отпадна заради повреда в радиатора, която сложи край на обещаващия старт.

Кале Рованпера падна надолу в подреждането след като трябваше да отваря пътя заради победата си в снощния спринт. Световният шампион трудно намери сцепление с гумите с шипове на Пирели и се опитваше да изчисти трасето в рохкия сняг. Той изостава от колегата си Еванс само с 4,6 сек. Финландецът изостава с 23.5 сек. от времето на лидера Брийн.

Шестото място във временното класиране е за Тиери Нювил.  Белгиецът не можеше да направи повече, тъй като се бореше с недозавиването на своя Хюндай i20 N Rally1. Той също така имаше поражения по колата заради удари в снежни преспи.


Седми е Пиер-Луи Лубе. Пилотът на М-Спорт Форд трупа възможно повече опит на снежните етапи в Швеция. Това е първа надпревара на такава настилка за французина откакто той е в най-високото ниво на WRC. Лубе изостава с повече от минута спрямо Брийн и Танак. Топ 10 допълват пилотите от WRC 2 Оливър Солберг, Сами Паджари и Яри Хутунен. Частникът Лоренцо Бертели Тойота заема 20-то място.