Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Българката в Ред Бул: Най-голямата победа е, че неанглийско име проби във...

Българката в Ред Бул: Най-голямата победа е, че неанглийско име проби във Ф1

256
0
Мавродиева

Пътят от Белица до Формула 1 е много дълъг и много интересен. Това каза Цветелина Мавродиева за предаването “Хоризонт за вас“ по БНР от град Белица, която сбъдна най-голямата си мечтата си и вече е част от екипа на Формула 1. Преди 2 месеца тя е завършила с пълно отличие специалност „Аеронавтика и астронавтика“ в един от най-престижните университети в Англия – Саутхемптън. От там Мавродиева излиза с диплом за инженер-конструктор на летателни средства до стратосферата и над стратосферата.

„По време на този целия път несъзнателно съм развивала качества, които ми помогнаха да стигна до Ф1 – знание и работа в екип, комуникация с други хора, заяви Мавродиева. Още от малка много обичах да гледам състезанията от Формула 1. И тайничко съм се надявала да се доближа до инженерите или хората, които работят там. Харесваше ми адреналина, скоростта, шума на двигателите и факта, че тези коли са като произведения на изкуството. Те бият всички физични закони за гравитацията, взимат завой с невероятна скорост, която винаги ме е впечатлявала.”

„Университетът, който завърших, е много престижен, разказва Цветелина. – Той е на първо място по космонавтика. Много отбори от Ф1 контактуват със студенти от моя университет. Така видях обявата за работа от Ред Бул по интернет, кандидатствах и за една огромна моя изненада, те ме поканиха на интервю. То беше във фабриката на тима в Милтън Кийнс. Имаше два етапа. Първия беше с двама инженери – Крей Стивън и Марк Робинсън, а вторият с главният управител Дан Фауелс, който е главен управител на отдела по аеродинамика. Моята работа е свързана с дизайна на колата и всички повърхности по нея, които са в контакт с въздуха. А това е много важно, защото аеродинамиката е изключително важна за това как колите се държат на пистата.”

За Мавродиева най-голямата победа в случая е, че неанглийско-звучащо име е успяло да пробие в Западния свят и то в една изцяло мъжка професия, каквато е инженерната във Ф1.