За първи път български отбор участва в световния любителски шампионат по картинг – Соди. Това е тимът на SiteGround Рейсинг Тийм, съставен от тримата пилоти Марио Динолов (на втората снимка), Веселин Паунов (на третата снимка), Венцислав Василев (на последната). Спонсорира ги компанията SiteGround, която поема и разходите, които са от порядъка на 1000-1500 евро общо за тима на състезание в чужбина. У нас екипът възнамерява да участва във всички състезания, които трябва да са около 15.
Шампионатът носи името на френския производител на картинги – Соди. Шампионатът е създаден през 2012 г. Картингите са с обем на двигателя 390 куб.см и 13 конски сили мощност. За да участва една писта в първенството, тя трябва да си е закупила този модел картинги, които са най-добрите в света на това ниво. Машините са абсолютно еднакви. Шампионатът е много достъпен, нужна е само онлайн регистрация.
Всяка писта, която иска да направи състезание, трябва да пусне заявка в сайта на първенството. Може да участва абсолютно всеки, като няма ограничения за това дали си любител или професионалист. У нас не е популярно професионалистите да карат в подобни състезания, но навън това е често срещана практика, като дори има пилоти, които преди са участвали и във Формула 1. Това е един от картинг шампионатите с най-висока конкуренция по света. Шампионатът се провежда по целия свят в над 40 различни държави.
Българският отбор има сериозни успехи досега. През 2014 г. Марио става първенец в шампионата за България и втори в световния Соди шампионат. През миналата година на състезание в Мизано в Италия отборът се класира на 3-о място от 30 участващи екипа.
Преди 2 седмици българския тим участва на състезание на Мизано и завърши 3-и от 17 отбора, като успява да спечели и полпозишъна. Това е първото международно участие на тима за сезона от планирани общо 6. В едни от двата отбора, победили българския, е участвал и бившият пилот от Формула 1 Джорджо Пантано, който е считан и за един от най-добрите картингисти в историята. Това само по себе си говори за класата на отборите и нивото на конкуренция.
Отборните състезания в шампионата Соди са дълги – минимум 1 час, а може и да достигне 12 часа. Като пилотите се сменят зад волана на един карт. Състезателите трябва да бъдат минимум 2-а, максимум 8. Точковата система е много проста – 1000 точки взема победителя плюс броя на участниците в състезанието. За генералното класиране все вземат 10-те най-добри постижения за сезона.
И ако някой направи 10 победи, може изобщо да не кара повече. Ако и друг постигне същото, то тогава раздаваните точки за брой на състезателите и бонус точките решават кой да бъде по-напред. А тези бонус точки се раздават в състезания, които са по-дълги от 4 часа. През този уикенд тимът ни участва отново на състезание в Мизано и ще гони отново сичлни резултати и класиране.
Онбоард видео от последното участие на тима в Мизано преди 2 седмици можете да видите долу: