Изоставането с една секунда от Мерцедес е голямо, но Макларън могат да го наваксат според състезателния директор в отбора Ерик Булие.
Екипът от Бракли доминира от началото на сезона, печелейки първите три състезания (две от тях са двойни победи). За разлика от тях представянето на Макларън не е толкова постоянно. След спечеления подиум от Кевин Магнусен в Австралия и четвъртата позиция на Дженсън Бътън (който впоследствие бе класиран трети след дисквалификацията на Даниел Рикиардо) отборът записа 6-то и 9-то място в Малайзия, а в Бахрейн и двамата пилоти отпаднаха заради проблем със съединителя.
След надпреварата на Сахир Бътън сподели, че според него Макларън са втората най-бърза кола след Мерцедес по отношение на състезателно темпо, като обясни, че поведението на автомобила е било много добро и екипът е напреднал в работата с гумите.
– Ако погледнете представянето на Дженсън, потенциално щяхме да завършим пред колите на Форс Индия – коментира Булие. – Така че съм съгласен, че можехме да сме най-добри от останалите. Трябва да подходим агресивно и да видим дали можем да ги настигнем (Мерцедес – б.а.). Ще разберем до няколко състезания. Ще се опитаме да наваксаме изоставането си възможно най-бързо. Разликата е огромна, но изоставане от 1 секунда може да се навакса. Знам в кои области можем да работим и как да развием колата, така че бих казал, че Мерцедес определено са достижими.
Той допълни, че проблемът със съединителите е решен, както може да се разбере от представянето на тестовете в Бахрейн след състезанието. Магнусен бе зад волана на Макларън MP4-29 и през двата дни. Във вторник той записа 102 обиколки, като отборът изпробва различни настройки по колата. В сряда екипът се концентрира върху аеродинамиката, но малко преди обед Кевин излезе от пистата заради технически проблем, като тимът успя да поправи колата за последния половин час от тренировката.
Повече за ролята на Ерик Булие в Макларън може да намерите в новия брой на ClubS1 (170).