Зимната пауза се оказа повратна за екипа от Формула 1, позициониран в Енстън. Бе сменено името, като от Рено екипът бе прекръстен на Лотус. Освен това бяха заменени и двамата титулярни пилоти от миналата година. Витали Петров пое към Катерам, както стана ясно броени дни преди началото на сезона, а Бруно Сена към Уилямс.
На тяхно място бяха привлечени двама пилоти, които не бяха карали болид от Формула 1 от 2009 г. – световният шампион от 2007 г. Кими Райконен и Ромен Грожан, който бе направил няколко състезания в този екип като съотборник на Фернандо Алонсо. След две години каране в световния рали шампионат (Райконен) и GP2 (Грожан) двамата бяха привлечени в отбора на Ерик Булие. Интересно решение, като се има предвид, че двамата са коренно различни като поведение и характер, не само на пистата, но и извън нея.
„Кими се интегрира много добре в отбора“, заяви Булие след първите няколко състезания за сезона. Заслугата бе и на ръководството, защото се съобрази с изискванията на финландеца, да се ограничат до максимум задачите му извън трасето. „Знаем, че Кими не обича да участва в PR-събития и не обича кой знае колко медиите. Затова просто решихме да не го натоварваме с подобни задължения.“
Според Булие, Райконен прилича „на диво животно, което просто трябва да пуснеш на свобода“. Кими предпочита да „говори“ на пистата, отколкото да дава интервюта. „Разбира се, че от друга страна трябва да се съобразяваме с желанията и изискванията на нашите спонсори. За нещастие на Кими, той много обичан от феновете. Но все пак се съобразихме с желанието му и ограничихме до минимум задълженията му извън писта.“
Резултатите веднага са налице.
Точно обратния тип характер пък изглежда е Ромен Грожан. Французинът е описан от Булие като „комплексен“.
„От една страна Ромен е много силен, но в същото време е и много чувствителен. При него предизвикателството е, да накара двете крайности от своя характер в унисон. При първото си влизане във Формула 1 той бе много млад. Просто не бе на правилното място в правилното време. Сега с правилната подкрепа той дава доста добри резултати.“
За разлика от миналото, когато пилоти като Пикет, Прост, Сена или Шумахер определяха историята на един отбор за дълъг период от време и бяха неоспоримите пилоти номер 1 в екипите си, сега двамата пилоти в Енстън са равнопоставени и получават абсолютно идентичен материал за работа.
„В миналото винаги имаше ясен лидер в отбора, но сега това е различно. Искаме двама бързи пилоти, защото това е начинът да си напред в класирането при конструкторите. И двамата ни пилоти разполагат с еднакъв статут. Не смятаме да ги правим първи приятели, при това под натиск. Те са тотално различни и не смятам, че някога ще отидат заедно да си почиват. Не е необходимо да са приятели, необходимо е да се уважават. И не трябва никога да забравят, че работят за отбора, не за себе си.“