Отборът на Лотус се нуждае от спонсори, за да направи следващата крачка в развитието си, коментира шефът на тима Ерик Булие. Той обясни, че напускането на Кими Райконен от екипа влияе на настоящия имидж на тима, но в дългосрочен план това ще има по-малко значение.
Инвестиционният фонд Гении, собственост на Жерар Лопес, притежава по-големия дял акции в отбора – 75%. Гении закупи 100% от тима на Лотус през 2009 г., но през юни тази година продаде 35% от акциите си на инвестиционния консорциум Инфинити Рейсинг.
– Стратегията ни бе да изградим отбора и да го върнем обратно в челото. Гении ни дава средствата, с които до постигнем това, но очевидно, за да стигнем следващото ниво, ни трябват повече ресурси. Не е тайна, че от известно време Гении търси партньори, за да се увери, че ще можем да донесем повече пари в отбора и че ще имаме достъп до повече спонсори. Трябва да намерим партньори, тъй като това е единственият начин, по който да направим крачка напред. Формула 1 зависи изключително много от хората, а за да привлечем най-добрите хора в екипа, ни трябват повече пари, за да можем да изградим нещо в дългосрочен план. Идеята на Гении бе отборът да напредне за пет години, което се опитваме да сторим, но за да направим следващата стъпка, ни трябва още един петгодишен план. В момента работим върху това – каза Булие в интервю за formula1.com.
Шефът на Лотус повтори, че всъщност реалните дълговете на Лотус в момента не са по-големи от тези на останалите отбори, като 75% от тях са към Гении. Инвестиционният фонд заема пари на отбора с идеята, че ще си възвърне инвестициите, когато към екипа се присъединят нови партньори. Булие призна, че в момента разговарят с възможни спонсори и че привличането на инвеститори в отбора ще е важно и с оглед на следващата година и допълнителните разходи, идващи от промените в правилата.
– Може да има промени в подредбата на решетката (през 2014 г., б.а.). Начинът, по който управляваш силата на двигателя, може да окаже голямо влияние в състезанието. Може да имаш двигател, който да ти позволи да си сред първите в квалификацията, но в състезанието това да се промени. Количеството енергия ще бъде ограничено, както и това на горивото, а начинът, по който се справяш с тези фактори в състезанието, ще повлияе на конкурентоспособността – допълни той.
Освен спонсори обаче тимът от Енстън търси и съотборник на Ромейн Грожан за 2014 г., като Фелипе Маса и Нико Хюлкенберг са считани за фаворити за мястото. Булие подчерта, че не търсят пилот с финансова подкрепа, а такъв който има талант и заслуги.
– И двамата са много бързи. Фелипе е по-скоро в края на кариерата си, отколкото в началото. Маса бе почти световен шампион – той бе шампион за половин обиколка! Той има много опит, което е много ценно. Хюлкенберг е високо оценен от падока. Въпросът е дали искаме да сме по-консервативни и да работим с по-опитен пилот, особено с новите двигатели догодина, или да рискуваме с младеж. Но и в двата случая ще бъде риск. Да, трябва ни име, но ако не можем да намерим такъв пилот за догодина, тогава ще трябва да работим според дългосрочния ни план и ние да изградим името (на състезателя). Не бързаме. Можем да си позволим да изчакаме, тъй като имаме най-желаното място – каза още Булие.