Напълно нов проект за посрещане гостите на отборите от Формула 1 лансира Бърни Екълстоун този уикенд в Бахрейн. Името му е Business Suite и ще замени досегашния Paddock Club. Както самият Бърни заяви, „акцентът вече няма да е луксозното посрещане с шампанско и омари“, а върху възможността по време на състезанията да се срещат и говорят бизнесмени и гости, свързани или не с Гран при.
Отлично информирани колеги твърдят, че промяната е наложена от много сериозния спад на интерес към закупуване от отбори и спонсори на пасове за падок клуба, където един пропуск за един гост струва между 3000 и 5000 долара на уикенд и реално включва един обяд, разходна в пита и хубаво място на трибуните. За обяд над боксовете цената е още по-висока.
Падок клуба бе създаден и ръководен от близкия приятел на Бърни – Пади Макнили и в годините на много спонсори във Формула 1 беше пълен, всеки уикенд, но вече не е така, а и голяма част от отборите са с доста изчистени откъм лога болиди.
В новите бизнес сюит цената ще е много по-ниска, а кетъринга далеч по-скромен, но с надежда Формула 1 наистина да привлече малко повече средства, което, според мен изобщо не зависи от падок или бизнес клуба, а от съвсем други решения.
В падока в Бахрейн, впрочем, именно те са в центъра на вниманието, като всяка поява за няколко минути на Бърни е свързана с поредната порция изявления. В неделя преди състезанието всички шефове на отбори се събират заедно с Екълстоун и Жан Тод да бистрят квалификацията, но не само. Ще трябва да се изясняват и правилата на следващия сезон и изобщо посоката на развитие на спорта, която изглежда все по-неясна.
Бърни критикува наред шефовете на отбори и пак каза, че ако всички искат да се запази интереса задължително трябва да се въведи някаква форма на разнообразна стартова решетка – било с лотария или с наказателно време за лидера в шампионата и победителя в последното състезания.
Междувременно Екълстоун нападна и пилотите, които говорели празни приказки и това, което им кажат отборите. „Те (пилотите) могат да кажат, каквото си искат, но не могат да решат нищо, каза той по повод писмото на Асоциацията на пилотите GPDA. – Те си имат своята гледна точка, но всеки си има гледна точка. Тимовете са тези, които взимат решенията и е най-добре да говорят с тях.“
Близкият до Бърни Ники Лауда пък заяви, че изглежда настоящият председател на GPDA сънародникът му Алекс Вурц (на втората снимка вдясно) върти политика, докато самите състезатели не са чак толкова заинтересувани от случващото в спорта и всъщност обсъждат всичко с рейсдиректора Чарли Уайтинг всеки уикенд.
Самият Лауда някога бе сред лидерите на Асоциацията на пилотите, които доста успешно се бореха не само за подобряването на сигурността, но и за важни неща като договорите на пилотите с екипите и т.н.