Начало Автомобилни новини Caddy Maxi – вече и в България

Caddy Maxi – вече и в България

253
0

След премиерата на автосалоните във Франкфурт и Амстердам в последните месеци на 2007 г. удължената версия на Caddy – Maxi пристига в България и с трите си варианта – товарен, товаро-пътнически и изцяло пътническата версия Life. Представянето бе на специална церемония в продажбено-сервизния комплекс Порше София Изток тази вечер. Лично новият управляващ директор на Порше БГ, г-н Томас Рушицка представи на журналисти и приятели на марката новия модел.

Порасналият с цели 47 см на дължина Maxi се нарежда сред най-големите модели компактни шатъл-бусове и малки товарни ванове. С този модел VW запълва нишата между сегментите на Caddy и Transporter и се възползва от най-добрите им качества – компактност, практичност, гъвкавост.
Външният дизайн не е претърпял особена промяна и е адаптиран за Maxi варианта, като основната разлика е удължената до 4875 мм каросерия. Предният и задният външен вид са останали без промяна. В сравнение с късата база, тук имаме над 15 см по-дълъг заден надвес и увеличено с около 32 см разстояние между плъзгащата врата и задния мост, а междуосието е нараснало на точно 3002 мм.

Caddy Maxi Kasten
Товарният вариант Caddy Maxi Kasten впечатлява с редица рекордни за сегмента характеристики. С обем на товарното пространство от 4,2 м3 и товарната дължина 2,25 м Maxi застава начело в своя клас. Внимание заслужава още повишената товарносимост от 800 кг и изключителните 1500 кг, които могат бъдат теглени като прикачен товар. В досега позния вариант стандартно беше изграждана преградна стена с решетка отгоре, докато при Maxi тя е изцяло плътна. Въвежда се опцията за преградна стена с фиксиран прозорец. Maxi Kasten може да се поръча като опция с втора плъзгаща врата, а двойните задни врати да се заменят по желание със задна клапа. С увеличания товарен обем нараства и броят на укрепващите халки, вградени на пода и те вече са 8, за разлика от стандартната версия, където са 6. С тяхна помощ например натоварените на европалети стоки биват транспортирани сигурно , още повече благодарение на близкото им разположение до палета се предотвратява каквото и да е разместване по време на движение.

Caddy Maxi Kombi
Товаропътническата версия Caddy Maxi Kombi е главно предназначена за фирми, които държат да превозват сигурно и удобно своите работници, но също така и различни товари, екипировка и инструменти. Допълнително остава възможността за поръчка на задна двойна седалка (с възможност за ръчен демонтаж или пълно сгъване с фабричен опционален адаптер), като по този начин местата в автомобила стават общо 7. Чрез използване на множеството решения за конфугуриране на седалките, превозването и на по-обемисти стоки и товари не представлява проблем. За най-тежките условия на работа Caddy Maxi Kombi може дори да бъде изпълнен с подово покритие от гума в целия автомобил, вместо със стандартното дилурено покритие. Това осигурява възможност за превоз на широк диапазон от нехерметизирани товари, дори такива, склонни към разливане или разсипване. Изцяло равният товарен под в цялото купе зад седалката на водача гарантира перфектно и сигурно подреждане на товарните единици. Товарната зона при демонтиран трети ред седалки и напълно сгънат втори зад водача осигурява впечатляващите 1824 мм товарна дължина. Това гарантира универсалност на този вариант на модела.

Caddy Maxi Life
На отличен комфорт и обширно пространство в Caddy Maxi Life се наслаждават всичките седем души, които могат да се настанят в автомобила. Качването и слизането от е максимално улеснено от широките 700 мм и високи 1108 мм плъзгащи врати. Освен това, в новия Caddy Maxi отстоянието между втория и третия ред седалки е допълнително увеличено с 50 мм спрямо това при късата верия на модела. По този начин и деца и възрастни се чувстват удобно, когато пътувате до по-отдалечени дестинации.
Цялото вътрешно пространство е облицовано с качествени материали, които дават усещането за автомобил от висок клас. Отвън Maxi Life изглежда стилно с брони, дръжки и огледала в цвета на купето. Добрата оптика допълват вградените в бронята фарове за мъгла и силно потъмнените прозорци в пътническата зона.
Стандартно за България Maxi Life се предлага с двузонов климатроник, който използвайки специални сензори поддържа автоматично зададената температура в купето.

За разлика от досегашната версия, в Maxi Life варианта има и достатъчно багажно пространство – цели 530 литра при изцяло заети седем седалки или 62 см между последния ред седалки и задната клапа. Гъвкавото вътрешно пространство идва на помощ, когато багажът е с приоритет. В този случай задният ред седалки може да се демонтира с няколко прости движения, а тройната седалка – да бъде сгъната двойно напред, като така се освобождават цели 1350 литра багажен обем.
Разнообразни ниши, кутии и мрежи са част от цялостната концепция за съхранение на вещи, която помага в автомобила да цари ред и винаги да знаете кое къде се намира.
Наред с богатото серийно оборудване на разположение са цял списък с модерни опции. Сред тях са акустична помощ при паркиране – парктроник, радио-навигационна система с чувствителен на допир дисплей, мултифункционален волан, с който се управлява озвучителната система или пакет „Светлина и видимост”, който включва вътрешно огледало за задно виждане с автоматично затъмняване при силни светлини идващи отзад, сензор за дъжд с интервална чистачка и асистентна светлина, изключваща се десетина секунди след заключване на автомобила. По желание, може да се поръча букса, разположена в жабката, с чиято помощ се осъществява връзка между озвучителната система и външен аудио източник, напр. MP3-плеър. Интересна опция още е Bluetooth – универсалната безжична връзка с мобилен телефон.

Традиционно в Caddy са вградени редица системи за сигурност. Maxi, като дериват, също не прави изключение. В серийното оборудване на всички линии – Kasten, Kombi, Life влизат ABS/ASR/MSR/EDV, дискови спирачки отпред и отзад, а като опция може да се поръча и ESP със спирачен асистент за максимум стабилност на пътя. Последният съдържа дори електронна блокировка на диференциала и стабилизация пре теглене на прикачни единици – каравани, ремаркета и т.н. Въздушните възглавници за шофьора и предния пътник са стандартни (за Kasten само за водача, втората е опция), а при Life са добавени и предни странични.

Сред предложенията за двигател блести новото попълнение 2.0 TDI с максимална мощност 140 к.с. (103 кВт). Той достига максимален въртящ момент от 320 Нм в широк диапазон обороти – между 1750 и 2500 об/мин., което е безспорно улеснение при шофиране в градски условия, а също така и при изкачване на голям наклон. От друга страна високата му мощност допринася за допълнителна сигурност, например при изпреварване. При избор на този двигател автомобилът пристига с 16“ ходова част и се изпълнява задължително с 6-степенна предавателна кутия.
Още два мощни и икономични агрегата са на разположение и за трите моделни линии: това са 1.6-литровия бензинов двигател с многоточково впръскване, който разполага с максимална мощност 102 к.с. (75 кВт) и 1.9-литровият TDI двигател с макс. мощност 105 к.с. (77 кВт). При последния има възможност за комбинране с 6-степенната автоматична скоростна кутия DSG.
Данните за разход на гориво говорят сами за себе си: при среден разход от 6,4 л/100 км (за 2.0 TDI) човек се чувства по-спокоен за бюджета си. А за пътуващите с максимална интензивност, от есента на 2008 г. на разположение ще бъде добре познатият от стандартната къса Caddy-версия EcoFuel-двигател с ходов обем от 2 литра и мощност от 109 к.с., който ще задвижва автомобила на природен газ – метан.