Cadillac представи нова концептуална студия на луксозен кабриолет с електрическо задвижване. Sollei би могъл да се нареди до електрическия луксозен лайнер Cellestiq във висшия клас.
С изцяло електрическия Cadillac Celestiq луксозната марка на GM явно е грабнала сърцата на клиентите. Твърди се, че търсенето е голямо, а възможността за широка персонализация на луксозния лайнер е била добре приета. Представеният сега концептуален автомобил Cadillac Sollei е изпълнен в същия дух. Един ден той може да се окаже в шоурумовете заедно със Celestiq.
Връзката със Celestiq съществува още на генетично ниво. Подобно на Celestiq и много други електрически модели на GM студията Sollei е базирана върху платформата Ultium. Между другото, името Sollei е съставено от думите Solei (слънце) и Leisure (почивка). Паралели със Celestiq могат да се видят и в дизайна на интериора.
Разкошно елегантни линии
Елитното подразделение на GM не споменава почти никакви технически данни за Sollei, тъй като дизайнът е насочен предимно към сетивата. Линиите следват класическия, ъгловат дизайн на Cadillac. Линията на талията около откритата кабина на 2+2-местния автомобил е ниска, челното стъкло е изключително полегато и е вградено в рамка, изработена от фрезован алуминий. Фланговете се характеризират с безкрайно дълги врати, които са само две. Конвенционалните дръжки на вратите са заменени с дискретни бутони, допринасящи за ясна линия на профила. Под калниците са монтирани 23-цолови гуми с алуминиеви джанти. Сгъваемият мек покрив от плат изчезва напълно под твърд капак зад пътниците отзад.
Физиономията със затворената предна част и фаровете с форма на процеп изглежда взета 1:1 от Celestiq. В задната част ансамбълът от задни светлини преминава по ръба на капака като тясна линия, допълнена от два вертикални светлинни елемента в престилката. Лятната визия придобива завършеност с боя в Manila Cream – цвят, използван при модели на Cadillac през 1957 и 1958 г.
Екрани и разточителен лукс
Арматурното табло на Sollei е доминирано от 55-инчов широк екран, простиращ се между двете предни колони. Голям сензорен дисплей на централната конзола заедно с въртящ се бутон допълват пакета за инфотейнмънт и управление. Материалите на биологична основа, получени от структури от корени на гъби, допълнени с фурнири от дърво с отворени пори в различни естествени цветови и вариации на шарки, осигуряват устойчива, луксозна атмосфера. Всяко парче е изрязано на ръка и положено ръчно с техники за инкрустация. Повечето от повърхностите обаче са покрити с най-фина кожа напа. Перфорацията, тапицерията и бродерията на седалките възпроизвеждат мотива на слънчевите лъчи. Повърхностите на пода са покрити с постелки, изработени от специална материя.
Светлина за всяко настроение се осигурява от амбиентно LED осветление с няколко зони и 126 цветови варианта. А при подходящо настроение барчето между задните седалки предлага със своето съдържание допълнителни възможности за релаксация.
С прицел към елитни клиенти
Cadillac Sollei беше представен в Cadillac House at Vanderbilt в кампуса на Глобалния технически център на GM в Уорън, Мичиган. На това място клиентите на Celestiq се запознават и с програмата за персонализация на луксозния лайнер. Така става ясно към какъв тип клиенти е насочен Sollei.
Цени или евентуален график за серийно производство засега не се съобщават. Най-общо казано, малко вероятно е Sollei да се предлага на по-ниска цена от Celestiq, който в Щатите се продава срещу сума, равна приблизително на 309 000 евро.