Chevrolet представи гамата на обновената версия на Camaro, модел 2014 година, включваща завръщането на версията Z/28 – най-емблематичния представител на името Camaro в историята на този модел. Това стана на автомобилното изложение в Ню Йорк.
Автомобилите Camaro от моделна година 2014 се отличават с променен външен дизайн с високоефективна аеродинамика за подобряване на охлаждането и стабилността на пътя при движение с висока скорост.
– Този автомобил е не само най-близкият до изискванията на състезателните трасета Camaro – той наистина възражда мисията на оригиналната версия Z/28 и служи за доказателство на експертните познания, опит и възможности на компанията Chevrolet в качеството й на най-продавана спортна марка – сподели Марк Рюс, президент на GM North America. – Конструктивното задание на този модел изглежда като списък с желанията на всеки автомобилен състезател – лек, високооборотен двигател LS7 със сух картер; спирачна система с карбоново-керамични дискове; вградени охладители за използване на затворено състезателно трасе; автентична аеродинамична сила на прилепяне и съществено снижаване на собственото тегло. Tози автомобил може да бъде дело само на марката Chevrolet, a единственото име, което би могъл да носи, е Z/28.
Новото издание на Camaro Z/28 не е предназначено за участие в надпревари от определена състезателна серия, но е изцяло насочено към употреба на писта. В първите тестове на модела, Camaro Z/28 е показал с три секунди по-добро време от това на Camaro ZL1. Tази допълнителна бързина се дължи преди всичко на оптимизациите проведени в три области: подобрено сцепление, повишена спирачна мощ и намалено собствено тегло. Автомобилът се предлага само с механична предавателна кутия. Като жест към съвременните критерии за комфорт, новият модел предлага възможност за инсталиране на климатична инсталация, но само по желание.
Новата гама на Camaro за моделна година 2014 ще започне да се предлага в представителствата на марката Chevrolet по-късно през 2013 г. Версията Camaro Z/28 ще започне да се появява в рамките на специални събития по състезателните трасета в Съединените щети през пролетта на 2014-та.
Подобно на оригинала от 1968 година, новият Camaro Z/28 поставя на втори план възможностите за използване на най-високата налична мощност и въртящ момент за сметка на оптималния теглови баланс и динамиката на състезателно трасе. Най-мощният задвижващ агрегат в гамата на Camaro сега е 6,2-литровият двигател LSA с принудително пълнене на версията ZL1, чиято максимална мощност достига 580 к.с. Новият Camaro Z/28, модел 2014 година обаче се задвижва от по-лекия 7-литров мотор LS7 с атмосферно пълнене, който бе представен за първи път в Corvette Z06.
– Агрегатът LS7 е идеален за състезания на писта, тъй като разполага с впечатляващи динамични характеристики независимо от ниското тегло и компактните си размери – отбелязва Джордан Лий, главен инженер и програмен мениджър на Small Block линията от двигатели. – Широката крива на развитие на въртящия момент и високото ниво на максимално допустимите обороти при LS7 означават по-рядка необходимост от смяна на предавките в една обиколка, докато леката конструкция на агрегата подобрява значително разпределението на теглото между предния и задния мост и спомага за оптималното поведение на автомобила на трасето.