Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 CEO-то на Формула Е отново се заяде с F1: Ние не искаме...

CEO-то на Формула Е отново се заяде с F1: Ние не искаме да бъдем такъв спорт

1283
0
Джеф Додс, Формула Е
Джеф Додс, снимка Формула Е

CEO-то на Формула Е Джеф Додс отново се заяде с F1. Според него, Формула 1 не служи за вдъхновение на световния електрически шампионат. Той се позова на прекалено голямата предсказуемост заради доминацията на Макс Верстапен и Ред Бул. Додс също така подчерта контрастните резултати от състезанията между двете серии и изрази желанието си Формула Е да остане коренно различна от F1.

През последните две години конкуренцията в F1 става все по-малка. Това се дължи на страхотната форма на Макс Верстапен и блестящата работа на Ред Бул. Отборът от Милтън Кийнс спечели 21 от общо 22 старта през миналогодишния сезон. Тази година очакванията са Ред Бул отново да спечели поне 90 % от стартовете

Същевременно конкуренцията във Формула Е е много по-висока. Доказателство за това беше броят на победителите през сезон 2022-23- 7. В същото време трима пилоти спечелиха състезанията от F1 през миналогодишната кампания.

Понастоящем контрастът между F1 и Формула Е става все по-голям. В световния електрически шампионат имаше четирима различни победители в първите четири кръга на 2024 г. [Паскал Верлайн, Джейк Денис, Ник Касиди и Сам Бърд].  В допълнение, общо 7 състезатели се качиха на подиума. Същевременно Макс Верстапен спечели първите два кръга във Формула 1. На подиума се качиха още Серхио Перес и пилотите на Ферари Карлос Сайнц и Шарл Льоклер.

Додс се гордее с конкурентоспособността на Формула Е, която според него е от решаващо значение за бързото развитие на шампионата. Той е решен да гарантира, че тя ще избегне предсказуемостта, която често се свързва с F1.

„Мисля, че за девет сезона сме имали осем шампиони, като почти всеки сезон борбата е стигала до последното състезание за сезона“, сподели Додс.

„Ако погледнете само миналогодишното състезание в Лондон, имахте трима пилоти и три отбора, които все още можеха да спечелят шампионата. Това е направено много умишлено. Знаем, че феновете обичат конкурентоспособността. Когато конкурентоспособността започне да си отива, фенската маса започва да изчезва“, продължи CEO-то на Формула Е. „Ние сме много фиксирани върху това да поддържаме високо ниво на конкурентоспособност. Знам, че наскоро направих залог, за който разбрахте когато говорих за това как Макс Верстапен със сигурност ще спечели.“

„Много хора по това време казаха, че съм бил неразумен. Но ето, че той спечели два от два старта. Изглежда, че сега въпросът е дали той може да спечели всичките 24? Ние не искаме да бъдем такъв спорт“, завърши Джеф Додс.

Това не е първият случай, в който главният изпълнителен директор на Формула Е се заяжда с F1. Миналата година той заяви, че Формула 1 изобщо не е толкова устойчив спорт, колкото изглежда на пръв поглед

Додс също така коментира добавянето на все повече улични писти в календара на F1- Джеда, Маями, Лас Вегас. През 2026 г. Формула 1 организира старт в Мадрид, който също ще бъде на улична писта. На практика световния шампионат се доближава все повече до Формула Е, където надпреварите се провеждат основно на временно изградени трасета. Но през последните години в изцяло електрическите серии влизат все повече постоянни писти като тези в Портланд, Мизано и Шанхай за сметка на някои улични такива [Ню Йорк, Рим и др.]

Додс вярва, че F1 се е превърнала в перфектната хибридна серия между състезанията на реални писти и улични такива, тъй като „автомобилите са по-бавни, отколкото са били в миналото“. Той дори се пошегува, че в бъдеще ще видим F1 да се състезава по паркингите на ИКЕА.

„F1 може да премине от големи аутодроми към улични писти по две причини. Първата: те се опитват да привлекат нови фенове, което е добре за тях. Втората: автомобилите са по-бавни, отколкото са били в миналото“, каза CEO-то на Формула Е.

„Нашите автомобили стават много по-бързи. За да покажем пълния си потенциал, трябва да направим промени, тъй като някои улични писти вече не са подходящи. Автомобилът Gen3.5 с максимална скорост над 320 км/ч не ни позволява да покажем пълния си потенциал на някои писти.“

„Нуждаем се от други „обстоятелства“, за да покажем технологията си. Ако изчакате известно време, ще видите състезания от F1 на паркинги на ИКЕА или нещо подобно“, завърши Джеф Додс.