Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 CEO-то на Ред Бул убеден в светлото бъдеще на F1 тима, а...

CEO-то на Ред Бул убеден в светлото бъдеще на F1 тима, а Марко е готов да помогне на Верстапен да напусне

2392
0
Оливер Минцлаф, Ейдриан Нюи, Ред Бул F1
Оливер Минцлаф и Ейдриан Нюи; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Главният изпълнителен директор на Ред Бул – корпоративни и спортни проекти Оливер Минцлаф е убеден, че тимът на компанията за енергийни напитки във Формула 1 ще продължи да просперира и след напускането на Ейдриан Нюи, а Макс Верстапен и Хелмут Марко няма да напуснат, за да отидат в Мерцедес. В интервю за немския вестник Билд един от големите шефове на концерна говори по темите, които се обсъждат в падока повече, отколкото самите състезания от световния шампионат.

А казаното звучи повече като кризисен PR, отколкото като искрено виждане за бъдещето на Ред Бул Рейсинг. Минцлаф повтори всички точки, които Кристиан Хорнер изброи при новината, че Нюи си тръгва от Милтън Кийнс. Отбеляза, че конструкторът ще липсва като личност на екипа – също като Макс Верстапен в Маями. И също така изрази увереност, че Ред Бул ще се справи с конструирането на собствена задвижваща система – проект, за който в момента слуховете са, че е провал.

На въпрос дали има възможност Марко да напусне Ред Бул Рейсинг и да отиде заедно с Верстапен в Мерцедес Минцлаф бе категоричен: „Мисля, че тези неща изобщо не подлежат на дискусия.“

„Хелмут е в близки връзки с Ред Бул и имаме много за какво да му благодарим. Той демонстрира невероятен кураж, доверявайки се на Макс да седне в болид от Формула 1 на 17-годишна възраст. А отборът може да продължи да постига успехи под ръководството на Хорнер. Той мисли само за екипа и е много добър главен изпълнителен директор.“

„Ейдриан свърши страхотна работа през годините. Изигра огромна роля за спечелването на общо 13 световни титли. Жалко е, разбира се, че ни напуска, но всичко беше обсъдено много честно и с уважение. Зад себе си той оставя уникално наследство и структура, за чието изграждане сам помогна. Разбира се, че ще ни липсва – и като личност, но и утре ще сме наясно как се прави много бърз автомобил за Формула 1“, продължи CEO-то на Ред Бул.

„Желанието ни за 2026 г. е да продължим от там, където сме в момента: върха на Формула 1. Разбира се, за подобно нещо няма гаранции, но докато ние сме доказали, че сме в състояние да се справим с големи промени в правилата, то други отбори не са успели да намалят разликата до нас в продължение на три години.“

„Макс също осъзнава това и поради тази причина се чувствам напълно оптимистично настроен за бъдещето. Ние не се подготвяме за 2026 г. от вчера. Разбира се, конструирането на собствена задвижваща система е огромна задача, но сме уверени, че и с това ще се справим. Това е следващият етап от развитието на Ред Бул Рейсинг“, каза още Минцлаф.

Главният изпълнителен директор на Ред Бул нападна и Тото Волф заради коментари на ръководителя на Мерцедес в F1 за Верстапен.

„Разбирам, че Тото Волф и други са под сериозно напрежение, след като години наред изостават. Но мисля, че Волф трябва да се съсредоточи върху собствените си проблеми. Има си достатъчно. Освен това става дума за уважение, когато се говори за хора от други отбори. Не е уместно“, посочи той.

Минцлаф пропусна да коментира поведението на Хорнер и Марко години наред в това отношение. Не спомена също така настроението на Ред Бул в годините, когато те не бяха на върха. А Тото Волф дори не си направи труда да коментира казаното от него.

„Не знам на какво реагира този човек. Няма връзка с мен“, заяви австриецът

Междувременно Хелмут Марко, за когото Минцлаф е толкова убеден, че няма да помръдне от Ред Бул, казал на Верстапен, че ще направи каквото пилотът иска.

Информацията е на BBC Спорт. Това на практика означава, че ако Верстапен реши, Марко просто ще си тръгне от Ред Бул. Причината е, че в договора на Макс има клауза, позволяваща му да напусне при смяна в мениджърския състав на екипа. Хорнер дори не е знаел за това условие. Затова се твърди, че толкова упорито се опитва да привлече Карлос Сайнц, за да се застрахова в случай, че Верстапен реши да напусне. Настоящата кола на отбора от Милтън Кийнс е много силна. Не се знае обаче как ще се справи конструкторският екип с правилата за 2026 г., както и каква ще е собствената задвижваща система на тима.