Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Огъването на носа на Ред Бул е в рамките на правилата

Огъването на носа на Ред Бул е в рамките на правилата

60
0
Себастиан Фетел

Експерти от две различни издания твърдят, че огъването на носа на болидите на Ред Бул не е в разрез с правилата, наложени от ФИА.

Когато механиците на отбора смениха предното крило на Себастиан Фетел в Абу Даби, се видя как механикът без усилие огъва носа на колата. Появиха се подозрения, че това не отговаря на техническия регламент, тъй като е забранено компоненти, които имат значение за аеродинамиката, да бъдат подвижни. Журналисти от италианския вестник Газета дело Спорт и немското издание ауто, мотор унд шпорт твърдят, че гъвкавостта на елемента не нарушава правилата.

Според ФИА всичко е по регламент. От Париж казаха, че въпросните части не са структурни и не се подлагат на теста за твърдост, който важи за други части от болида – твърди Андреа Кремонези от Газета дело Спорт. – ФИА разкри, че мекотата на носа се изисква, за да се избегнат опасни последствия в случай, че носът удари странично друга кола.

Тобиас Грюнер, журналист от ауто, мотор унд шпорт, също подкрепя твърдението, че Ред Бул не нарушава правилата:

– Показахме снимките на техническия ни експерт. Консенсусът беше, че е фалшива тревога.

Той заяви, че носовете винаги се правят по-меки, за да преминат краш тестовете на ФИА. Грюнер също така предполага, че носът на Фетел може да е изглеждал по-мек поради нанесената повреда в състезанието.

От друга страна италианското списание Аутоспринт твърди, че деформацията на носа е отвъд границите на допустимото, което може да помогне за подобряване на аеродинамиката.

Консултирахме се с инженери от други отбори и можем да кажем, че е позволено да има деформация на нос до известна степен – коментира Аутоспринт. – Възможно е Ред Бул да са отишли по-далеч с тяхната интерпретация, защото деформиращата се структура държи предното крило и може да му помага да се доближава до земята. Някои експерти са убедени в това.