Пирели финализира първата серия от дати от своята програма за тестване на гуми в F1 за 2023 г. Графикът на италианците задължава четири отбора да останат на конкретна писта през кампанията.
Италианската компания се бореше да намери места в натоварения календар за тази година. Както обикновено Пирели се фокусира върху втория и третия ден след уикендите на дадена надпревара.
Поради прекалено големия брой състезания през тази година, традиционните места за тестове като Барселона и Силвърстоун не бяха възможни, тъй като състезанията на тези трасета веднага са последвани от други събития.
В крайна сметка Пирели избра седмиците след състезанията в Емилия Романя, Австрия, Унгария и Италия. Доставчикът на гуми в F1 успя да осигури 17 дни за тестове на автомобили, докато общият брой тестови дни достигна 18 благодарение на един самостоятелен ден на пистата Муджело. Правилата на спорта предвиждат общо 25 дни изпитания, включително работа в дъждовно време.
Отборите ще използват своите болиди от 2022 г по време на изпитанията. Миналата година те използваха автомобили-мулета. Все пак има строги ограничения за това какво може да правят в рамките на тестовата програма на Пирели на дадена писта. Въпреки това допълнителната работи с текущи автомобили обикновено се счита за предимство.
18-те дни са разпределени между девет отбора на стартовата решетка. Единствени Хаас няма да вземе участие в тези изпитния. В същото време Уилямс се връща след като пропусна миналогодишните тестове. Британският тим се отказа от участие поради разходите за създаване на автомобил-муле.
Отборите на Ред Бул, Ферари и Алпин избраха да разделят двата си дни за тестване на гуми на две различни писти.
Програмата на Пирели започва през следващата седмица на Имола. В нея ще участват Алфа Таури, Алфа Ромео, Алпин и Ферари, като последните два тима ще присъстват само един ден. След това Скудерията ще използва втория си ден на пистата в Муджело на 24 юни.
Макларън и Уилямс ще работят по два дни на Ред Бул Ринг през юли. Към тях ще се присъединят Алпин и Ред Бул, които ще използват само един ден. Екипите на Астън Мартин и Мерцедес се съгласиха да използват двата си дни на унгарската писта Хунгароринг. Това е точно преди лятната пауза за сезон 2022 в F1.
Последният ден за работа и последната потвърдена досега дата за сликове е предвидена за Ред Бул Рейсинг на пистата Монца след Гран при на Италия.
Все още не са потвърдени датите за тестване на гуми за мокро. Междувременно по време на две следобедни петъчни тренировки по-късно през сезона се очаква да се проведат допълнителни изпитания на прототипи за сухи гуми за следващата година, които да бъдат споделени от всички отбори.