Начало ТОП Четири премиери на Honda у нас

Четири премиери на Honda у нас

4221
0
Напълно новите модели ZR-V и e:Ny1, шеста генерация на CR-V, както и фейслифтът на Jazz бяха представени в шоурума на марката на бул. „Ботевградско шосе“ в столицата

Три нови екологични SUV модела на Honda представи Бултрако днес. Те пристигнаха в България, само няколко месеца след световната си премиера в Германия. Напълно новите попълнения в гамата на японската марка са хибридният ZR-V и електрическият e:Ny1, а шестата генерация на бестселъра CR-V вече е пораснала към по-горен сегмент. Малко по-рано на българския пазар дебютира и фейслифтът на хибридния Jazz.

 „С тези модели японският производител утвърждава плановете си да постигне пълна въглеродна неутралност до 2050 г., както и нулева смъртност при ПТП с участието на автомобил Honda благодарение на обогатения технологичен пакет за безопасност Honda Sensing“.

Инж. Петър Спасов, директор следпродажбено обслужване в Бултрако АД

„Чакането си струваше, поетапно ще пристигнат още бройки от електрифицираната гама на Honda, така че ще успеем да отговорим на търсенето от страна на клиентите ни“

Ангелина Деведжиева, изп. директор на Бултрако Моторс

В най-скоро време се очаква в България да започнат продажбите и на електрическия скутер за европейския регион – EM1e:

Honda e:Ny1

Напълно новият електрически Honda e:Ny1 е динамичен и практичен SUV от сегмент B, насочен към по-младите купувачи. По размери e:Ny1 се доближава до HR-V: 1584 мм височина, 1790 мм широчина и 4387 мм дължина при 2607 мм колесна база. 18-инчовите джанти от алуминиева сплав са включени в стандартното обзавеждане за всички нива. Панорамният покрив е наличен за по-високото ниво на оборудване Advance, като за първи път в модел на Honda той е изработен от специално стъкло с микроскопично покритие, което увеличава термалната ефективност и намалява нивата на инфраред и ултравиолетовите лъчи.

Електрическият SUV e изграден върху новата платформа на Honda с предно предаване, e:N Architecture F. Тя ще бъде използвана глобално във всички бъдещи електрически модели на марката от сегмент В.

Интелигентно поставеният „3 в 1“ задвижващ агрегат, включващ блока за управление на мощността, електромотора и трансмисията, натоварва предния мост с едва 77,4 кг. 150-киловатовият мотор осигурява макс. въртящ момент от 310 Нм и ускорение до 100 км/ч за 7,6 сек. Максималната скорост е 160 км/ч.

Компактната 68,8-киловатчасовата литиевойонна батерия, разположена под пода на e:Ny1, осигурява до 412 км пробег (WLTP), с възможност за бързо зареждане от 10% до 80% прибл. за 45 мин с помощта на DC и CCS конектор. Този метод дава възможност за 11 минути да се постигне заряд, достатъчен за пробег от 100 км. Стандартното зареждане с AC кабел в диапазона 10-80% отнема шест часа.

Благодарение на усилията на инженерите ускоряването и регенеративното спиране (обратното ускорение) се случват плавно, нещо нетипично за електромобил.

Най-новото издание на пакета от системи за безопасност Honda SENSING е включено още в стандартното оборудване. Комплект външни камери следят ситуацията във всички посоки, асистентът Honda Parking Pilot покрива шест вариации на различни сценарии при паркиране и излизане.

Системата от предни камери включва и широкоъгълна с ефективен 100-градусов обзор. Друга камера е разположена в задната част на автомобила, предвидена е и по една за всяка врата, като резултатът е 360-градусово наблюдение за ниво на оборудване Advance.

Ниската линия на отвора на багажника, чийто обем е 361 л и достига до 1176 л според конфигурацията на седалките, улеснява товаренето.

С помощта на Honda Connect можете да се управлява дистанционно зареждането на e:Ny1 било в домашни условия, било на обществена зарядна станция.

ZR-V – богато оборудван хибриден SUV със спортно ДНК

Напълно новият SUV от C-сегмент предлага перфектната комбинация от изискан стил, практичност, хибридно задвижване и предно предаване. По размери ZR-V се нарежда между HR-V и CR-V. Новият хибриден SUV е висок 1620 мм ненатоварен, широк е 1840 мм и е дълъг 4568 мм при колесна база 2657 мм. Той е с 50 мм по-широк от HR-V и с 59 мм по-нисък от CR-V.

Оптимизиран за ZR-V, 2,0-литровият 4-цилиндров двигател с директно впръскване и цикъл на Аткинсън на системата e:HEV работи заедно с два електромотора.  Te осигурqwat ускорение и въртящ момент, достойни за 3,0-литров силов агрегат. Максимумът на въртящия момент на електромотора е 315 Нм, а мощността му е 184 к.с. С тези данни е гарантирано ускоряване от 0 до 100 км/ч за 7,8 сек. Въпреки динамичните си качества ZR-V отделя едва 130 г/км вредни емисии от СО2 и изразходва едва 5,7 л/100 км гориво в комбиниран режим по WLTP.

Хибридната задвижваща система сменя режимите (електрически, хибриден и ДВГ) неусетно за шофьора.

Необходимо ли е ускоряване, активира се хибридният режим, при който се съчетават усилията на 2,0-литровия бензинов двигател с мощност 143 к.с. и на по-мощния електромотор.

ZR-V разполага с общо 10 въздушни възглавници, сред които и централна. Както и при всички останали модели на японската марка безопасността е издигната до съвършенство чрез най-новото издание на пакета от системи Honda Sensing. Асистентът за предотвратяването на напускането пътното платно вече е част от стандартното обзавеждане. Допълнен е от този за спазване на пътната лента, който сам коригира волана в случай, че автомобилът не е позициониран, както трябва.

Най-новото попълнение при Honda Sensing е асистентът при задръстване, който снема част от напрежението от шофьора при движение с ниска скорост в наситен градски трафик.

Наскоро подобрената система за разпознаване на пътни знаци вече автоматично отбелязва над 90% от тях и ги показва на разположения зад волана интерфейс за шофьора.

Нивата на комфорт са изключителни, а материалите в интериора – меки и приятни на допир. Навсякъде ще открием точки за зареждане на мобилни устройства и най-новата технология HMI, която ще поддържа връзката между обитателите на купето и света, посредством 9-инчов сензорен дисплей, разположен в централната горна част на приборния панел.

Шеста генерация на CR-V

10 мм по-широк, с 80 мм по-дълъг от предшественика си, новият силует на CR-V е пораснал във всички посоки и е придобил по-спортни очертания. Колесната му база е увеличена с 40 мм.

Шестата генерация на CR-V идва като пълен хибрид с подобрената система e:HEV. Тя съчетава 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване, работещ по цикъл на „Аткинсън“ и с мощност 148 к.с. и електромотор със 184 к.с.

Обновеният задвижващ електромотор и генераторът позволяват увеличение на въртящия момент от 6,5% до 335 Нм. Досегашните обороти на двигателя също са нарастнали и сега диапазонът им е между 1500 и 14 500 об/мин, а резултатът от това е по-висока със 7% макс. скорост.

В новият CR-V към трите основни режима на управление – обикновен, спортен и икономичен (Normal, Sport и Econ) е добавен и четвърти – Snow за снежно време.

Промените в настройките на трансмисията включват второ предавателно отношение, когато двигателят е свързан директно към колелата. Друго подобрение към хибридната задвижваща система се изразява в смалените размери на блока за управление на захранването (Power Control Unit – PCU) и на интелигентния блок на захранването (Intelligent Power Unit – IPU).

От 0-100 км/ч вариантът с предно предаване ускорява за 9,0 сек, а този с четири задвижващи колела – за 9,4 сек, преди да достигнат максималните си скорости от 194 км/ч и 187 км/ч съответно.

Освен с по-добрата динамика новото издание на системата e:HEV се отличава и с повишени нива енергийна ефективност и намалени вредни емисии. В комбиниран цикъл стойността им е малко под 134 г/км, а разходът – едва 5,9 л/100 км за версиите с предно предаван и съответно 151 г/км и 6,7 л/100 км за вариантите с четири задвижващи колела.

Това е най-безопасният CR-V благодарение на новата конструкция на каросерията и подобрените технологии. Шестото поколение на модела е първият автомобил с Honda SENSING 360, пакет от асистенти и системи, действащи в радиус от 360 градуса. Това е част от стратегията на японския производител за нулева смъртност при катастрофа с участие на МПС от марката.

Въздушните възглавници са общо 11 на брой, в това число и предна централна, която защитава пътника и шофьора при евентуален удар между телата им. Налична е още една нова за коленете в зоната на предните две седалки.

CR-V предлага едно от най-големите товарни пространства в класа си – 587 л до 1651 л според конфигурацията на седалките.

И фейслифтът на Jazz…

В началото на годината дебютира и фейслифтът на Honda Jazz, който е на българския от пролетта. В гамата му влезе и новото ниво на оборудване Advance Sport, външният дизайн бе освежен с промяна в радиаторната решетка, която вече е тип „пчелна пита“. Малкият и функционален модел на Honda се сдоби и с нови джанти от алуминиева сплав. Вариантът Crosstar e с променени бордово табло и тапицерия на седалките.

Задвижващият електромотор е получил допълнителна порция от 10 кВт (14 к.с.) мощност и така стойността ѝ достига до 90 кВт (122 к.с.). Този, с функции на генератор, е с увеличена с 8 кВт мощност, като максимумът ѝ достига до 78 кВт (106 к.с.). 1,5-литровият бензинов двигател също печели допълнителна доза от 7 кВт и вече предлага максимум от 79 кВт (107 к.с.). Въртящият момент остава 131 Нм. Високоенергийната хибридна система на Honda отделя едва 102 г/км емисии от CO2 (106 г/км при ниво Advance Sport).

Новото ниво на оборудване Advance Sport e и с ексклузивен цвят Urban Gray, с уникално покритие на предната броня, спортна броня, блестящи черни странични огледала, както и 16-инчови колела. Седалките му са тапицирани с комбинация от сива екокожа и черен синтетичен велур, а новият 3-спицев волан, централният подлакътник и панелите на вратата са декорирани с контрастен жълт шев.

В унисон с желанието на клиентите всички версии на Jazz e:HEV вече са способни да теглят до 500 кг под формата на малко ремарке или багажник за колело.

Пакетът за безопасност Honda Sensing e обогатен с помощта на още по-широкообхватна камера с още по-висока разделителна способност. Jazz вече „разпознава“ граничния край на пътя без бордюри или крайпътна маркировка. Асистентът за движение при задръстване вече функционира още от нулева скорост.