Начало Автомобилни новини Chevrolet Sonic RS с бензинов турбо мотор и изключителни динамични качества

Chevrolet Sonic RS с бензинов турбо мотор и изключителни динамични качества

134
0
Chevrolet,RS,Sonic

На автомобилното изложение в Детройт (14 до 22 януари 2012 година) ще се появи един още по-темпераментен Chevrolet Sonic (наречен Aveo извън Америка). Sonic RS, моделна година 2013, ще направи своя дебют в САЩ в края на 2012 година.

Новият RS съчетава младежкия стил и пътна динамика на Sonic с уникална външност, интериорно обзавеждане и 1.4 литров бензинов турбомотор Ecotec с мощност от 138 к.с. (103 кВт). Sonic е единственият автомобил с своя клас, предлаган с подобен задвижващ агрегат с турбокомпресор.

“Новият Chevrolet Sonic RS тръгва по нов път в развитието на уникалното наследство на Chevrolet – път, който има за цел да привлече ново поколение от шофьори,” отбелязва Крис Пери, вицепрезидент на Global Chevrolet Marketing. “Той съчетава невероятната стилистика и модерни системи за комуникация на Sonic с още по-динамично излъчване и усещане.”

Sonic RS се предлага ексклузивно във версия с пет врати, а уникалната инфоразвлекателна система на Chevrolet MyLink е част от серийното оборудване. Тя позволява навигационните данни, изтегляни с помощта на смартфона да бъдат показвани на големия екран на радиото и предлага интернет радио връзка с платформите Pandora и Stitcher.и персонализирана комуникация.

Нови екстериорни елементи на Sonic RS

– Нова визия на предната част с нов дизайн на светлините за мъгла
– Нова RS стилистика на радиаторната решетка
– Нов дизайн на задната част
– Нов заден спойлер
– Нови прагове
– Различна облицовка на огледалата
– Оптимизирана спортна изпускателна система с хромиран накрайник
– 17-цолови петлъчеви джанти с уникален дизайн
– По-ниско и по-стегнато окачване, с амортисьори с настройка за по-динамично управление
– RS емблеми

По-агресивната визия на Sonic RS е вдъхновена от концептуалния модел представен в Детройт през 2010 година. Sonic RS ще се предлага в цветове Victory Red (Червен), Summit White (Бял), Cyber Gray Metallic (Сив металик) и Black Granite Metallic (Гранитено черен металик), който е нов за Sonic цвят.

“Sonic RS остава верен на прогресивния дух на концептуалния модел и носи свой неповторим характер”, отбелязва Джон Мак, стилистичен директор на проекта Sonic. “От всеки ъгъл, от всяка точка до която се докосва погледа, този автомобил ярко демонстрира свята динамична изява – и освен всичко друго е мост между цялото наследство от спортни модели на Chevrolet към неговото второ столетие.”

Един от най-впечатляващите стилистични елементи пренесен от концептуалния към серийния модел е предната част на Sonic RS, с дълбок релефен отвор за въздух, подчертаващ ниската, сякаш прегръщата пътя стойка. Вертикалните отвори в долните краища не само вместяват светлините за мъгла, но подсилват пропорциите постигнати с разширяване и снижаване на каросерията.

Интериорни елементи на Sonic RS

– Нови предни спортни седалки
– Нов спортен волан с по-дебел венец и вдъхновен от моторните спортове дизайн с права долна част
– Нов лост за превключване на предавките (за механичната трансмисия)
– Нови алуминиеви спортни педали
– Специфична графика на контролните уреди
– Специален RS интериорен цвят на тапицерията на арматурното табло и вложките на вратите

“Както външната стилистика, така и интериорът на Sonic RS изглежда и се чувства като част от истински спортен автомобил” ,отбелязва Мак. “Седалките са стегнати и осигуряват изключителна странична опора в бързи завои, а усещането което по-дебелият венец на волана с плоска долна част осигурява ще бъде оценено по достойнство от истинските любители на динамичното шофиране.”

Освен уникалното усещане интериорът на Sonic RS на практика е една истинска комуникационна среда в която централно място заема инфоразвлекателната система със седеминчов цветен дисплей Chevrolet MyLink. Тази система позволява на клиентите да зареждат свои собствени индивидуални комбинации от музикални файлове в автомобила и чрез блутуут връзка да използват своите смартфони за достъп до интернет радио платформите Pandora и Stitcher както и до данни да навигация. Навигационните цели изтеглени чрез смартфона могат да бъдат изобразени на екрана, а когато автомобилът е спрял, потребителите могат да гледат видео и фото файлове от телефона върху екрана на автомобила.

Динамичните качества на Sonic RS

Sonic RS се задвижва от стандартен 1.4 литров бензинов турбо двигател Ecotec с мощност 138 к.с. (103 кВт) и въртящ момент от 200 Нм, осигуряващ незабавно усещане за тяга, която се създава още при ниски обороти и се поддържа в целия оборотен диапазон. Той може да бъде съчетан с шестстепенна механична или шестстепенна автоматична трансмисия.

Предавателните числа на шестстепенната механична трансмисия и главното предаване при автоматичната трансмисия на Sonic RS са различни от стандартните и благодарение на тях се създава по-спортно усещане отколкото при другите модели.

Оборудваният с турбокомпресор агрегат се допълва от окачване със спирални пружини и стабилизираща щанга тип Макферсън на предния мост и полунезависимо с изключително здрава тръбна, съставна, V-образна торсионна греда и газови амортисьори на задния. Предната и задната следи са идентични (1,509 мм), с цел осигуряване на по-високо ниво на стабилност и баланс.

Новият RS е единствената версия на Sonic, предлагана с четири дискови спирачки, които от своя страна са съчетани с четириканална антиблокираща система. Системата с четири датчика – по един на всяко колело – включва още електронно разпределение са спирачната сила, която балансира степента на спиране на всяко колело на базата на фактори като пътните условия и теглото на пътниците и/или товара.

Електрическото кормилно сервоуправление е част от стандартното оборудване и включва компенсатор на износването, който непрекъснато настройва взаимодействието със кормилния механизъм за да гарантира прецизно действие на системата по време на целия и експлоатационен живот.

Sonic – общ поглед

Chevrolet Sonic се предлага в две разновидности на каросерията: като седан с четири врати и хечбек с пет врати в САЩ на цена от 14,495 долара (включително цената на транспорта до дилъра). Всяка една от версиите предлага водещо за класа си пространство и товарен обем. Ето някои от основните характеристики на автомобила:

– Стандартен 1.8 литров Ecotec двигател (за моделите извън гамата на RS версиите) съчетан с петстепенна механична или шестстепенна автоматична трансмисия
– Стандратно предлагано електрическо кормилно управление с електронна стабилизираща система StabiliTrak
– Седанът предлага товарен обем, по-голям от този на повечето компактни модели; хечбекът и седанът предлагат повече пространство на задните седалки отколкото Ford Fiesta. Когато задната седалка се сгъне до почти хоризонтално положение, хечбек версията на Sonic има по-голям товарен обем от Fiesta
– Комуникационните системи включват технологията OnStar с шестмесечна навигация с актуална информация и указания в реално време. На разположение са устройства като XM сателитно радио, USB, Bluetooth и мобилното приложение MyChevrolet
– На разположение на клиентите са още и дистанционно стартиране, предни седалки с подгряване, както и подвижен покрив, които рядко се предлагат в този сегмент
– Десет стандартни въздушни възглавници, антиблокираща спирачна система, електронно разпределение на спирачната сила, спирачен асистент и връзка със системата за защита и безопасност OnStar с автоматична връзка с контролен център при инцидент.

Sonic се сглобява в завода на General Motors Orion в Мичиган, в който междувременно бяха инвестира 545 милиона долара за развитие и оборудване с нови производствени съоръжения. В резултат от това ще бъдат възстановени около 1,000 работни места в района на Детройт.