Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Чистата скорост ни бе предимството във Валенсия, убеден е Сутил

Чистата скорост ни бе предимството във Валенсия, убеден е Сутил

49
0
Адриан Сутил

Адриан Сутил записа чудесно представяне в последния кръг от световния шампионат на Формула за 2011 г. във Валенсия. Немският пилот на Форс Индия финишира девети – прекрасно постижение в състезание, в което завършиха абсолютно всички участвали пилоти. Той разказва за преживяното в Гран при на Европа в интервю, разпространено от пресофиса на тима му.

– Колко удовлетворяващо е да си девети в състезание, в което всичките 24 болида стигнаха финала?

– Много. Според мен бе чисто представяне. Смятам, че изкарахме най-силния си уикенд досега. И не стратегията ни изведе в зоната на точките, а скоростта, така че определено съм щастлив. Прекрасно изживяване, добра квалификация и надпревара на ниво. Жалко само, че в крайна сметка не станах осми. Борих се упорито, но просто не успях.

– Изпревари ли Ник Хайдфелд на старта?

– Да, задминах го в първия завой и се наредих девети в колоната. Притисках Михаел [Шумахер] в продължение на няколко обиколки, но след това той просто бе по-бърз. Така или иначе го прескочих, когато счупи предното си крило.

– Кога разбра, че се бориш за позиция с Хайме Алгерсуари?

– Осъзнах го след спирането в бокса, защото внезапно бях 9-ти и си помислих, че има нещо сбъркано, че със сигурност някой кара с два бокса. Оказа се той. Имах усещането, че е възможно състезанието да се направи с два питстопа, но на ръба. Предимството вероятно бяха новите му гуми, затова му се получи така добре.

– Кога се озова зад него?

– В последните 10 тура. Непрекъснато го доближавах. И двамата бяхме с медиум, а при него представянето на гумите падаше. Моят комплект вървеше страхотно, но не бе достатъчно за изпреварване. Мисля, че DRS-зоната не помогна особено. Мястото за първото активиране на подвижното задно крило не бе правилно избрано – пускането ставаше твърде късно. Втората секция за използването пък бе напълно ненужна, защото в завой, който се преминава на трета предавка, просто няма как да се доближиш достатъчно – на излизането се губи прекалено много време. Идеалният за мен вариант бе използване на DRS-а на цялата първа права, но активирането ставаше на 400 метра след изхода от предходната крива.

– Надяваш ли се забраната за обдухване на дифузьорите при спряно подаване на газ да помогне за скъсяване на разликата спрямо съперниците?

– Според мен не загубихме кой знае какво от представянето си при промяната на правилото във Валенсия, Рено може би пострадаха малко повече. В последната надпревара за първи път победихме и двамата им пилоти, така че нещата изглеждат добре. Уикендът на Силвърстоун обаче ще е сложен за всички. Забраната може да причини доста проблеми.

– Какви са очакванията ти за Силвърстоун?

– Това е великолепна писта. Първият сектор – преди да преместят питовете – бе изумителен. Освен това трасето е историческо, а е и домашна надпревара за отбора. Със сигурност ще е напрегнат уикенд!