Сериозен ръст в продажбите отбелязва марката Citroën за първата половина от 2018 г. Те са с 9% повече в световен мащаб, като резултатите в Европа са рекордни от 7 години насам, а повишението в Китай е цели 50%. Това увеличи пазарния дял на компанията както при леките, така и при лекотоварните автомобили.
Тези постижения затвърждават успеха на най-новите ни модели: C3, новия C4 Cactus и нашите SUV предложения – C3 Aircross в Европа и C5 Aircross в Китай. Това динамично развитие ще продължи и през второто полугодие с пускането в продажба на новото Berlingo и на SUV моделитеC4 Aircross в Китай и C5 Aircross в Европа!“, каза Линда Джаксън,изпълнителен директор на Citroën
ОБЩИ РЕЗУЛТАТИ: 573 000 продажби (+8,7% спрямо1вополугодиена 2017)
Засилен ръст на продажбитепрез 2рототримесечие: +10,7%
ЕВРОПА (30 СТРАНИ): 444 000 продажби (+7,4% спрямо1во полугодие на 2017)
Рекорден брой продажби от 7 години насам(бариерата от 440 000 продажби не е била прекрачвана от 1вото полугодие на 2011 г.)
5тапоследователна година ръст=>+34% спрямо 2013 г.
Засилен ръст на продажбитепрез 2рототримесечие: +9,9%
Ръст на 5те най-големи пазара(Франция, Испания, Италия, Великобритания, Германия)
Регистрации: Марката печели позиции във всички сектори:
- Леки + лекотоварни: ръст от 5,2%, който е повече от два пункта по-висок от общия за пазара(+3,0%)
- Леки: ръст от 3,5%, близо един пункт по-висок от общия за пазара(+2,7%)
- Лекотоварни: ръст от 10,6%, над 2пъти по-висок от общия за пазара(+4,9%)
ДИНАМИЧНО РАЗВИТИЕ, ДЪЛЖАЩО СЕ НА УСПЕХА НА НАЙ-НОВИТЕ МОДЕЛИ
C3:вече са регистрирани395 000 продажби в световен мащабот момента на пускането му на пазара (ноември 2016 г.)и над120 000продажби запървото полугодие на тази година
- Европа = ръст на поръчките с12%и влизане в ТОП 5 в сегмента
- Микс на продажбите: 40% ‘Shine’ (ниво 3/3) / 65% двуцветни / 55% с ‘Airbump’ / 25% с интериор по избор на клиента
Новият SUV C3 Aircross: близо100 000 продажбиот момента на пускането му в продажба /близо 65 000 за 1вото полугодие
- Микс на продажбите: 55% ‘Shine’ (ниво 3/3) / 25% двуцветни/ 30% с цветни пакети (Packs Color) / 35% с интериор по избор на клиента
НовиятC4 Cactus: близо 30 000 поръчкиот пускането му в продажба през март 2018 г.
- Ръст от 33% при продажбите на C4 Cactus през второто тримесечие(в сравнение с 1вото поколение C4 Cactus през второто тримесечие на 2017 г.)
- Микс на продажбите: 55% ‘Shine’ (ниво 3/3) / 55% с цветни пакети (Packs Color)/ 60 % със седалки ‘Advanced Comfort’
Двата модела новоJumpy/SpaceTourer: близо 110 000 продажбив световен мащабот момента на пускането на пазара, от които над 30 000 през1вото полугодие или+23%спрямо 1вото полугодие на 2017 г.
КИТАЙ&ЮГОИЗТОЧНА АЗИЯ: 69 300 продажби (+50,5% спрямо 1во полугодие на 2017)
Ръстът, който отбелязва ГрупатаPSAв този регион се дължи на Citroën=>значително повишаване броя на продажбите на марката: +50,5%, тенденция, която се засилва още повече през второто тримесечие: +61,5% (спрямо второто тримесечие на 2017 г.)
Ръст, дължащ се на офанзивата на SUV моделите наCitroën в КитайсC5 Aircross,който регистрира близо 40 000 продажбиот момента на пускането му на местния пазарпрез септември 2017 г. За това динамично развитие допринася и малкия SUVC3-XR, чийто продажбинарастват с 32%през1вото полугодие
Citroën ще продължи офанзивата си в Китай през второто полугодиеспускането в продажба на НовияSUVC4 Aircross(версия за Китай наSUV модела C3 AircrossЕвропа)през септември
ЛАТИНСКА АМЕРИКА: 32 800 продажби (-1,4% спрямо 1вополугодиена 2017)
Въпреки трудностите породени от кризата в Аржентина(1випазар на марката в региона), започнала през месец май, къдетопазарът отбелязва значителен срив (-16% през юни), Citroënстабилизира продажбите сив Латинска Америка(около -480брояспрямо 1вотополугодиена 2017 г.). Това се дължи на ръста, който марката бележи в Чили (+16%)
Ръст напродажбите наCitroënBerlingo (+19%) иC-Elysée (+6%)
Представената през май, местна версия наC4Cactus (произвеждана в Порто Реал)ще бъде пусната в продажба през второто полугодиена основните пазари в региона (Бразилия, Аржентина, Уругвай, Парагвай, Колумбия и т.н.)
СРЕДЕН ИЗТОК&АФРИКА: 20 000 продажби (-30,3%спрямо 1вополугодиена 2017)
В тази несигурна среда където пазарите се развиват с много различни темпове в различните страни (+8% в Мароко, -12% в Турция и т.н.), цялостните продажби на марката в региона се свиват.
ü Въпреки товав страните от отвъдморските френски територии (които спадат към този регион)Citroënбележи ръст-Мартиника (+24%), Гваделупа (+15%) и Гвиана (+11%).
ЕВРАЗИЯ: 3 100 продажби (+19,0% спрямо 1вото полугодие на 2017)
Благодарение на пускането в продажба през това полугодие нановия Jumpy/SpaceTourer, произвеждан в Русия (Калуга) за местния пазар, маркатаотбелязва ръст на продажбите си в региона с 19,0%.
ВУкрайна, марката печели позиции, благодарение на ръста напродажбите си от 64%
ИНДИЯ&ТИХИЯ ОКЕАН: 3 100 продажби (+19,6%спрямо 1во полугодие на 2017)
Значително увеличение напродажбите (+19,6%), дължащо се науспеха на Citroën C3, C4 Picasso и C4 Cactus.
В Япония(1випазар в тази зона), продажбите бележат ръст с 36%и достигат рекордно ниво за повече от 20 години насам