Автомобилният салон в Шанхай е ключово събитие за Citroen. Китай е най-големият пазар на марката.
Благодарение на партньорството си с Dongfeng, укрепено от рекорден брой продажби през 2014 г. и от още по-атрактивната гама, Citroen затвърждава динамиката си в страната. На щанда си на шанхайското изложение компанията има световна премиера – на концептуалния автомобил AIRCROSS, забележителен SUV, който е доказателство за способността на бранда да се развива в световен мащаб и да показва един по-различен облик.
Друг представен модел е Citroen C3-XR. Този автомобил е първият SUV, продаван от Dongfeng Citroen. Лансиран само преди 4 месеца, той вече регистрира успехи с над 14 000 продажби до края на март. До него се нарежда и новият C4 Picasso, лидер в Европа при еднообемните автомобили, който през юни ще бъде лансиран и на китайския пазар. Новият C-Elysée затвърждава статута си на бестселър на съвместното дружество, което се дължи на победите му в WTCC шампионата.
През 2014 г. Citroen прогресира в Китай (+14%) по-бързо от самия пазар (+10%) с общо 320 000 продажби, което е нов исторически рекорд. На Китай се падат повече от една от всеки четири продажби на Citroen в света, с което страната затвърждава статута си на пазар №1 за марката, изпреварвайки Франция.
Динамиката на Citroen в Китай се дължи основно на:
– Стратегическа офанзива в сегмент C (повече от една продажба на леки автомобили от всеки 2 в Китай), благодарение на:
– Новият Citroen C-Elysée: през 2014 г., първата му цяла година, този модел се наложи като бестселъра на Dongfeng Citroen с над 100 000 продажби. Притегателната му способност се затвърждава от началото на 2015 година от непрестанно прогресиращите му продажби.
– Citroen C3-XR: този нов модел, първият SUV автомобил, произвеждан и продаван от Dongfeng Citroen, беше лансиран в края на декември 2014 г. В момент, когато сегментът на SUV автомобилите процъфтява в Китай (24% от продажбите на леки автомобили през 2014 г., или +9 пункта спрямо 2012 г.), C3-XR е нов стратегически коз в търговската офанзива на съвместното дружество. В края на март, той отчита над 14 000 продадени броя от момента на лансирането си, с което продажбите му вече надвишават поставените от марката цели.
– Новият Citroen C4 Picasso: представен предпремиерно пред китайската публика на щанда на Салона в Шанхай, европейският лидер при еднообемните автомобили ще бъде пуснат в продажба в Китай през месец юни. Той е един допълнителен коз на Марката в стремежа й за привличане на нови клиенти.
Динамична и утвърдена мрежа:
– 1во място в класацията JD Power 2014 SSI (Sales Satisfaction Index) и 3то място в класацията JD Power 2014 CSI (Customer Service Index).
– Все по-голямо покритие в страната: покритие на 85 % от основните китайски градове с 472 търговско-сервизни центъра в края на 2014 г. и предвиждане броят им да достигне над 500 до края на годината.
– Шампионатът на FIA WTCC, който допринася за по-добрия имидж и по-голямата известност на марката в Китай, благодарение на:
– Титлата на световен шампион при конструкторите през 2014 г., спечелена със Citroen C-Elysée WTTC, състезателният автомобил, създаден на базата на новия C-Elysée, бестселър на Dongfeng Citroen в Китай (100 000 продажби през 2014 г.).
– Китайския пилот Ма Кинг Хуа. Роденият в Шанхай 27-годишен състезател е най-младият от четиримата пилоти WTCC на Citroen Racing. Той е национална гордост в качеството си на първия китайски пилот, печелил състезание от шампионат на FIA (през 2014 г. в Русия, зад волана на Citroen C-Elysée WTCC). През 2015 г. той участва във всички състезания на първенството.
Изненадващ, креативен и дързък, новият концептуален автомобил Citroen AIRCROSS, представен на световна премиера в Шанхай, доказва способността на марката да се развива в световен мащаб и да показва един по-различен облик, представяйки собствената си интерпретация за SUV автомобил:
– Уникален дизайн: балансиран стил с плавни линии, който създава силна идентичност и необикновено присъствие в света на SUV автомобилите. Концептуалният модел Citroen AIRCROSS демонстрира един решително оптимистичен дух.
– Комфорт, който ви зарежда с енергия: уникално купе, което Ви позволява да се насладите на пътя по нов начин. Интериорът е модерен и светъл, свеж и функционален и създава усещане за спокойствие на духа и тялото.
– Интелигентни технологии в услуга на спокойното шофиране, които благоприятстват общуването и споделянето, понеже този SUV е свързан с изключителни графични интерфейси и е оборудван с технологията Hybrid Plug-In.