Въведена за пръв път чрез Clio R.S. през 2005, емблемата Trophy символизира остро управление и повишена динамика, допълнени от ексклузивен и откроим дизайн. След лансирания през 2014 Mégane R.S. Trophy, сега Clio R.S. 220 EDC Trophy предлага същите печеливши съставки и присъединява тази лимитирана серия към мощните и динамични модели, които отразяват страстта на инженерите на Renault Sport и изпълняват техните взискателни изисквания.
Автомобилът предлага още повече възможности във всяко едно отношение. Благодарение на ревизираната карта на двигателя, сега той е с 10% по-мощен и предлага с 40 Нм по-висок въртящ момент. Максималната мощност е увеличена до 220 к.с. при максимални 6 250 об/мин. Максималният въртящ момент вече е 260 Нм (плюс 20 Нм), макар че е възможно постигането на 280 Нм, благодарение на „torque boost“ функцията на 4-та и 5-а предавка. Отговаряйки на стандарта Euro6, параметърът за CO2 емисиите са подобрява с шест грама до 138 г/км.
Смяната на предавките сега е с 30% по-бърза. Свалянето на скорост става по-бързо, благодарение на съществено намаления ход на планките върху волана. Има по-голяма гъвкавост в режим „Sport“, за да може да се комбинира удоволствието от шофирането в населените райони и извън тях.
Stop&Start системата работи в режим „Normal“, но се изключва в режими“Sport“ и „Race“.
Clio е снижен с 20 мм отпред и 10 мм отзад (празен). Монтирани са по-твърди амортисьори, които са свързани с хидравлични стопери.
Спортното излъчване е подсилено от Pearlescent Givre, нов и откроим матов цвят за купето (предлагащ се като опция с гланциран черен покрив), добавен към гамата от Glacier White, Deep Black, Flamme Red и Sirius Yellow.
Оборудването е създадено специално за ентусиастите:
– Релефен кожен волан.
– „Trophy“ интериорен пакет (опция на някои пазари): спортни кожени седалки с подгряване с вградени подглавници, имитираща карбон облицовка на вентилационните отвори, дръжките на вратите и основата на скоростния лост. Елементите във вентилационните отвори сега са хромирани, а не както преди в анодирано червен цвят.
– Като опция, Clio R.S. 220 EDC Trophy се предлага с R.S. Monitor бордова телеметрична система. Мощна и забавна, тя предлага и настройка, която дава на водача пет различни нива на чувствителност на педала на газта.
Clio R.S. 220 EDC Trophy е лимитирана серия в ограничен обем, която предлага съотношение качество-цена на база динамика (220 к.с. за под 30 000 евро). Той е насочен към най-взискателните клиенти, като любителите на пистовото шофиране и тези, които ценят резкия характер или несравнимия опит на Renault Sport.
От юни 2015 Clio R.S. 220 EDC Trophy ще влезе в продажба първо в Европа, след което ще бъде пуснат в още 10 държави, включително Австралия, Япония, Сингапур и Хонг Конг.