Рон Денис и Фернандо Алонсо заявиха, че станалото през 2007 г. е зад гърба им. Главният изпълнителен директор на Макларън Груп обясни, че Люис Хамилтън има роля в скандала от 2007 г. и влошаването на отношенията между тима и испанския пилот, както и че той самият е можел да се справи по-добре със ситуацията тогава.
Завръщането на Алонсо в Уокинг бе потвърдено официално днес, след като години наред бе смятано за невъзможно той отново да стане пилот на британския тим. Той изкара само един сезон в Макларън, който приключи след продължили месеци разправии, а тимът бе глобен със 100 млн. долара за неправомерно ползване на технически данни на противников отбор (Ферари).
И Денис, и Алонсо споделиха, че имат „недовършен бизнес”, а англичанинът коментира и историята от 2007-ма.
– Истината е, че във Формула 1 седем седмици са един цял живот, а седем години са огромно време в Гран при. Преди 7 години бях на 60 – какво ли не бих дал пак да съм на 60, но човек въпреки всичко продължава да узрява и да разбира. Аз съм безкрайно строг със себе си, като упоритостта и агресията, които концентрирам върху себе си, не винаги са добър катализатор за добър подход към живота. Омекнах доста през последните две години, станах значително по-вглъбен, а това, мисля, е добра стратегия по отношение работата по промените в компанията. Но връщането към онзи период изисква поглед към химията. Имахме Люис – младеж, който разбираемо бе възприеман от мнозина като избрания, но и човек, който не бе съвсем зрял. Ако тръгнем да търсим кой нанесе първия удар, всъщност бих казал, че Люис имаше роля в стартирането на ескалиралия впоследствие процес. По начало подобни предизвикателства съществуват между пилоти – случвали са ми се преди с Ален [Прост] и Аертон [Сена], няколко пъти. Винаги успявах да овладея ситуацията. Но този случай ми се изплъзна. Гледам назад към станалото тогава с абсолютно същите чувства, които Фернандо изрази: съжаляваш за допуснатите в живота си грешки, но понякога не можеш са промениш случилото се. Дали можех да намеря изход от ситуацията? Е, може би бях в състояние да се справя по-добре с нещата, но истината е, че поглеждайки към грешките, ако си честен със себе си, ги приемаш и възнамеряваш да не го повтаряш. След това разумът се настройва така, че всъщност компенсираш в прекалена степен. Така че не очаквам никакви проблеми между Фернадо и мен – обясни Денис.
Той призна, че в началото на срещите им двамата с испанския пилот не са се чувствали съвсем комфортно, внимавали са един с друг.
– Вероятно сте подозрителни към приятелството, което възстановихме и демонстрирахме толкова емоционално днес – продължи той. – Сигурно бихте помислили, че тези отношения нямат никаква основа. Но ние сме фокусирани върху бъдещето и трябва да успеем заедно. И двамата сме съгласни, че основното желание в организацията ни е да сме щастливи. Обратното е глупост. Щастието не е нещо лекомислено, то е състояние на съзнанието. Така че ще внимаваме и със сигурност ще избягваме всичко, което може да разруши отношенията ни. Медиите ще търсят всяка малка пролука и пропуск във връзките между хората в екипа и особено в тези между нас с Фернандо. Моментално ще опитат да забият клин, но мога да ви кажа, че ще си загубите времето.
Алонсо от своя страна каза, че не би напуснал Ферари, ако не вярваше, че партньорството с Денис и Макларън ще проработи:
– Според мен, както Рон вече обясни, човек трябва да е честен със себе си. И докато си честен, докато поглеждаш назад и се учиш от стореното, е време да помислиш за бъдещето, да потърсиш щастие и да си конкурентоспособен – това търсим в настоящото партньорство. Другото е, че вече не сме 2007 година. Сега тимът е Макларън-Хонда, което според мен е нещо напълно различно. Дженсън [Бътън] не е Люис, цялата ситуация е друга, аз самият не съм същият като през 2007-ма. Вижте, имах още две години от договора си (с Ферари). Но причината да седя тук е предизвикателството с Макларън-Хонда за 2015 г. И не виждам никакви проблеми. Виждам само един страхотен проект.
Двукратният световен шампион благодари и на Мартин Уитмарш по време на пресконференцията в Уокинг. Бившият шеф на Макларън е първият представител на тима, свързал се с него още преди година и половина за разговори за евентуалното му връщане в екипа.