Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Джеймс Кий: Всеки детайл е различен

Джеймс Кий: Всеки детайл е различен

42
0

Техническият директор на Торо Росо Джеймс Кий заяви днес на писата Херес, че практически всеки детайл от новия автомобил на екипа STR10 е напълно нов. В екипа смятат, че са направили най-добрия възможен модел на всичко, като окачванията например са абсолютно различни от предния сезон.

Шефът на тима Франц Тост директно каза, че това е най-доброто, което тимът е създавал досега и то е плод на една нова, напълно самостоятелна струкутура. Тя вече работи отлично като техническо и финансово обезпечаване. Той формулира и амбициозната цел Торо Росо този сезон да завърши на пета позиция при конструкторите!

Кий не бе така категоричен, но обясни, че наистина екипът е свършил невероятно много работа през 2014 г. През нея не само е направил един добър болид, който в голяма част от сезона е имал скоростта на Макларън и Форс Индия, но е бил по-ненадежден, но през цялото това време е изграждал напълно самостоятелното си управление и бази във Фаенца и Англия.

Той обясни, че в момента 80% от карбоновите компонети вече се правят у дома в Италия, 40% от металните части – също, така че около 60% от болида си е 100% Торо Росо. Много по-малко са детайлите, които са общи с Ред Бул, каквато остава скоростната кутия.

В тази връзка бе много любопитно да се чуе коментарът на Кий, който е смятан за един от най-талантливите млади инженери във Формула 1, относно новата задвижваще система на Рено и нейната интеграция:

– Със сигурност е направена голяма крачка напред, но не мога да кажа колко сме по-близо до Мерцедес, защото не знаем те колко са напреднали те. Но при всички случаи сме много по-добре отпреди година, когато имахме толкова много проблеми.

Тост каза, че дори само на база филмовия ден на Мизано напредъкът е очевиден, защото там били направени почти 96 км без проблеми.

Кий, традиционно много обран, все пак сподели някои детайли от оформянето на новата задвижваща система Рено и каза, че сега предимството само 2 екипа да работят с французите е оказало значение. Той обясни, че системата е практически нова, с нови елементи за охлаждане и управление, плюс самия нов двигател с вътрешно горене, чийто камери дори са променени.

Дали има някаква игра с тръбата за въздух към мотора не бе коментирано, но е очевидна промяната в конфигурацията и събирането на няколко канала за охлаждане на скорости и електроника в обща тръба над гавата на пилота.

Кий не уточни пред ClubS1 дали радиаторите все пак не са по-малки, както изглежда.

Коментирайки младостта на пилотите Макс Верстапен и Карлос Сайнц и липсата на опит у тях, особено да развиват колата, Кий каза, че те са малки на години, но имат сериозен опит в работата по настройки и развитие в симулатор, като поне на първо време ще трябва първо да изградят добре дейността си с инженерите с екипа, да се научат да работят с гумите и т.н. и вероятно като обща визия за развитие това ще е недостатък, но засега изобщо не било проблем.