Рон Денис ще загуби ръководните си постове в Макларън, след като акционерите в Макларън Груп му съобщят на днешната си среща, че няма да подновят договора му в края на годината.
69-годишният англичанин понастоящем е председател и главен изпълнителен директор на Макларън Груп. Той се опита да предотврати действията на останалите акционери, но Върховният съд в Лондон не уважи молбата му. Според информация на BBC при това положение Денис вероятно няма да има избор. Точният начин на напускането му не е определен и се предполага, че ще бъде уточнен в допълнителни разговори с акционерите.
Денис се оказа сам срещу останалите притежатели на акции в Макларън Груп. Той има 25%, колкото е и делът на стария му бизнес партньор Мансур Оджех. Бахрейнският инвестиционен фонд Мумталакат държи останалите 50%. Оджех се съюзил с бахрейнците, след като отношенията му с Рон се обтегнали преди няколко години. Те смятали, че автократичният стил на англичанина не е подходящ за бъдещото развитие на Макларън.
Денис се опита да придобие контролиращ дял в концерна. Първоначално преговаряше с китайски инвеститори, които обаче се отказаха от сделката заради проблеми в икономиката на страната си. След това Рон намери друг китайски консорциум, направил оферта на стойност 1,65 милиарда паунда за придобиване на Макларън Груп. Оджех и Мумталакат отказаха да продават, опасявайки се, че той ще придобие твърде голяма власт в рамките на компанията. Според Скай Спортс именно последното предложение предизвикало останалите акционери да решат да изолират англичанина и да не подновяват договора му.
Смята се, че най-вероятният наследник на Денис в Макларън е Зак Браун, чието име по-рано тази година се спрягаше с пост в Liberty Media, свързан с ръководството на цялата Формула 1. Според BBC 44-годишният Браун не е взел окончателно решение, но клонял към това да приеме офертата на Макларън.
Напускане на Денис поражда въпроси и относно ролята на Йост Капито. Бившият шеф на Фолксваген Моторспорт бе привлечен още през януари, но реално започна работа в Уокинг през септември. Той е силно свързан с англичанина и съдбата му става доста несигурна при така стеклите се обстоятелства.
Слухове за това, че бордът на Макларън Груп няма да поднови контракта на Денис, се появиха още миналия месец. Те бяха отречени от говорител на отбора във Формула 1. Англичанинът е централна фигура в изграждането и работата на Макларън от 1981 г. насам. Тогава той придобива пълен контрол върху тима, към който се присъединява през предходната година. По време на ръководството му през последните повече от три десетилетия (с прекъсване от 2009 до 2014 г.) британският екип става най-успешният отбор във Формула 1 след Ферари. Последната титла на Макларън е от 2008 г. (с Люис Хамилтън). Тимът има общо 10 корони при пилотите (с Ники Лауда – 1, Ален Прост – 3, Аертон Сена – 3, Мика Хакинен – 2 и Хамилтън) по времето на Денис, както и седем триумфа при конструкторите. Завръщането на Хонда като доставчик на двигатели през новата ера на хибридни задвижващи системи обаче не доведе до очаквания успех и 2015 г. бе най-лошият сезон в историята на екипа, който се класира девети – предпоследен – при отборите с едва 27 спечелени точки. Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо бяха 16-ти и 17-ти при пилотите съответно с 16 и 11 пункта.