Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло отхвърли спекулациите относно пилотите на екипа Фернандо Алонсо и Кими Райконен, заявявайки, че и двамата ще останат в отбора.
За Алонсо, чийто контракт е до края на 2016 г., се говори най-упорито, че може да се върне в Макларън. Името му обаче се свързва и с Мерцедес и дори с Ред Бул. За финландския му съотборник пък се твърди, че може дори да не изкара целия си договор с Ферари. Неговото споразумение е за тази и следващата година.
Представянето на тима като цяло не е достатъчно добро. Екипът има едва подиума от началото на годината – на Алонсо в Китай и Унгария. Ди Монтедземоло обаче бе категоричен, че слуховете и за двамата състезатели нямат никакво основание:
– Късметлии сме, че имаме двама велики шампиони, които работят заедно с целия отбор, за да си върнем конкурентоспособността. Всяко лято, разбира се, се появяват необосновани клюки за предполагаеми проблеми. Понасят се безумни слухове като тези за Алонсо и договора му или заплатите на пилотите. Лятната жега ражда такива глупави истории. Сезонът е дълъг и ни е нужно Фернандо и Кими да са в страхотна форма. А що се отнася до Кими, му желая всичко най-добро, тъй като скоро ще стане татко.
Президентът на Ферари спомена провежданите в момента структурни промени в отбора. Поелият ръководството на тима по-рано тази година Марко Матиачи се опитва да опрости процедурата по взимане на решения и да изчисти бюрокрацията от системата.
– Правим дълбоки промени и в организацията, и в подхода и културата си (на работа) – заяви Ди Монтедземоло. – Взехме важни решения и направихме значителен прогрес, въпреки че в момента резултатите от работата ни не винаги са видими. Целта е да си върнем конкурентоспособността максимално бързо, като в същото време подреждаме всичко, за да навлезем в нов цикъл на победи. Що се отнася до спорта като цяло, сме доволни да видим, че основните участници споделят изказаните за първи път от нас възгледи за нуждата от промени в F1. Имаме предложения, насочени конкретно към подобрение на шоуто – на първо място са по-ясни правила, поставящи зрителите на първо място, особено по-младото поколение.