Nissan Qashqai №2 000 000 слезе от поточната линия на завода на компанията в Съндърланд (Великобритания).
По-малко от 8 години, след като Nissan бе сред пионерите, създали кросоувър сегмента, Qashqai отбеляза нов важен момент в историята си. Конструиран и развиван в Европа за клиентите на марката на Стария континент, новият Qashqai е дело на експертите от Nissan Design Europe в Лондон (Великобритания) и Nissan Technical Centre Europe (с два центъра – в Кранфийлд във Великобритания и в Барселона в Испания). Те работиха с прякото участие и съдействие на колегите си от Ацуги (Япония).
Qashqai спечели редица награди през последните 7 години. Производственото постижение маркира финала на една забележителна година, в която бе представено новото поколение на модела, получило също куп признания.
– Nissan Qashqai е изключително силен модел и е най-добре продаващия се кросоувър в Европа – коментира председателят на Nissan за Стария Континент Пол Уилкокс. – Достигането на 2 000 000 произведени броя е невероятно история за успеха на този автомобил с европейски дизайн и технологии. Поздравления за всичките ми колеги в Съндърланд за това постижение. Сега очаквам с нетърпение кога ще стана 3 000 000 произведени коли от този забележителен модел, който отразява обещанието на Nissan да доставя иновации и вълнение на клиентите си.
Nissan има 534 милиона паунда инвестиции в работата по Qashqai във Великобритания. 85% от произведените 2 милиона броя от него са износ за 132 международни пазара.
Двумилионният автомобил, слязъл от поточната линия, бе в Magnetic Red и бе купен от британски потребител. Моделът се произвежда заедно с изцяло електрическия LEAF на първа поточна линия в завода в Съндърланд, която работи непрекъснато – на три смени – от 2010 г. насам, за да бъде посрещнато търсенето. В момента във всяка минута от нея слиза готов автомобил.
– Qashqai е един от 12-те модела, представени през последните 12 месеца в Европа. Гамата на Nissan е една от най-обширните в историята на бранда и отразява усилията той да се превърне в азиатска марка №1 на Стария континент до 2016 г. – допълни Уилкокс.
Глобалното производство на модела е 2,5 милиона броя. Първото поколение се прави още в Китай и Япония, а от 2015 г. новата генерация ще се произвежда и в завода в Санкт Петербург за пазара в Русия.