Начало Автомобили Да разузнаем света с Антара!

Да разузнаем света с Антара!

266
0

Към края на месец май група журналисти отпътувахме за българската „Ривиера” с няколко нови модела Опел, носещи благозвучното название Антара. Няма конкретна причина автомобилът да се казва точно по-този начин, просто производителите са си харесали съчетанието от звуци.
Представителите на Опел бяха организирали тест драйв, за да изпробваме качествата на новото предложение на компанията в класа на модерните SUV.
Тръгвайки от столицата, времето бе мрачно, а по пътя атмосферните условия се влошиха още повече. Почти през цялото време шосето бе мокро, съпътстваха ни превалявания с различна интензивност, а в определени участъщи на магистрала Хемус попадахме и в мъгла. Това сякаш още повече засили чувството ми, че стабилността на автомобила на пътя е безспорна и изпитвах по-скоро сигурност. Още тук имах възможност да се убедя в удобството на автоматичните чистачки, но при засилване на пороя, трябваше да се премине към ръчен режим.
През този първи ден на мен и колегите ми в нашия екип се падна модел с дизелов двигател и ръчна 5-степенна скоростна кутия. Всъщност, гамата като цяло включва три, напречно разположени отпред мотора. Първоначално Антара ще се предлага с двулитровия турбодизелов агрегат със система за директно впръскване на гориво Common-Rail и мощност 150 к.с., а след няколко месеца към него ще бъде добавена и още една версия с мощност 127 к.с. Безспорно най-мощният двигател е бензиновият V6 с работен обем 3,2 и максимална мощност 227 к.с. За базов двигател производителят е предвидил 2,4 литров четирицилиндров бензинов агрегат със 140 к.с.
Безпроблемно стигнахме до първата ни спирка – Арбанаси. Автомобилът се държа чудесно както на магистралата, така и в градски условия, докато минавахме през центъра на Велико Търново, а и после по-пътя, изкачващ се към Арбанаси. Може да се каже, че показа прилична маневреност за размерите си, което също отбялязах като плюс. Все пак е предназначен за семейства с активен начин на живот, които излизат сред природата, за да спортуват и им трябва многофункционален автомобил.
Тази мисъл непосредствено ме тласка към въпроса за серийното оборудване на Опел Антара. Моделът има система за двойно предаване, която съчетава предимствата на предното предаване с тези на задвижването на четирите колела. Това означава, че при нормални условия двигателят задвижва само предните колела, а при нужда въртящият момент може да бъде разпределен между колелата от предния и задния мост. Това става през електрохидравличен съединител с електронно управление. Системата е напълно интегрирана с управлението на устройствата ABS и ESP (електронна стабилизираща програма) и повишава допълнително контрола на водача върху поведението на автомобила и безопасността на всички в колата. Съществува още и система за подпомагане на водача при спускане по стръмен наклон DCS (Descent Control System). Тя позволява движение с постоянна, безопасна скорост по стръмни наклони без да е необходимо водачът да използва спирачката. Трябва да споменем и ефективната защита от преобръщане ARP (Active Rollover Protection). Всичко това са системи типични за един модерен SUV.
От изключително значение за комфорта на водача и останалите пътници са включените екстри. Базавият модел разполага с централно заключване с дистанционно управление, климатична инсталация с поленов филтър, електрозадвижване на всички странични прозорци, електрорегулируеми и отопляеми външни огледала, бордови информационен дисплей и естествено аудиоситема, която може да се управлява и от волана. Що се отнася до радиото и антената на покрива, лично се убедих в качеството на приемания сигнал, а софийски радиостанции хващахме доста време след като бяхме напуснали столицата.
Така, обсъждайки представянето на колата, стигнахме до крайната точка от маршрута за първия ден. Предстоеше ни почивка и приятни часове в хотел Империал на курорта Ривиера.
На другата сутрин тръгнахме в посока Балчик, за да изпробваме колата и на офроуд терен. Антара може да бъде определена като градски джип (или както бе изписано на една от колите „Explore the city”), който обаче е с възможности за преодоляване на пресечени терени. Този път взехме модел с автоматична предавателна кутия с възможност за ръчно превключване на скоростите. Тук, както и на асфалт, тя стоеше сигурна и не се появиха никакви проблеми, свързани с проходимостта.
Всички системи, които споменах имат една основна цел, пътуването да е удобно и на лош терен.
Безспорно по отношение на безопасността в Опел също са се постарали доста. Предни и странични въздушни възглавници, въздушни завеси, триточкови предпазни колани и опора за глава на всичките пет седалки. Плюс това, отзад бързо и лесно може да се монтира детско столче по системата Isofix.
Освен базовото, има и още две нива на оборудване за по-взискателните клиенти. Това са Enjoy и Cosmo. При първото разликата е в 17-цоловите алуминиеви колела и гуми, автоматичната климатична инсталация, отоплението на предните седалки и системата за автоматично включване и изключване на късите светлини.
При Cosmo се поставят 18-цолови колела и гуми, седалки с комбинирана тапицерия кожа/текстил, бордови компютър, устройство за подпомагане на паркирането, слънцеотразително стъкло и сензор за дъжд, включващ автоматично чистачките.
Пренасочвайки вниманието си към интериорните решения, определено мога да кажа, че това, което видях ми хареса. Седалките са удобни за дълъг път, пространството в автомобила е достатъчно, за да се чувстваш комфортно. Контролните прибори са големи, а от информационното табло на централната конзола водачът и спътниците му получават подробни данни за състоянието на автомобила в конкретния момент. Не трабва да се пропуска и чудесното хрумване на дизайнерите при оформянето на ръкохватката на ръчната спирачка. Единственото, което не можах да възприема, е съчетанието на кафяв, кожен салон при някои от автомобилите, със сивото и черното по контролното табло.
Създателите на Антара определено са мислели за активните натури. Имам предвид решението за транспортиране на багаж дори извън купето. Това е възможно чрез багажната система Flex-Fix на задната броня, която ще започне да се предлага от есента на 2007 г. Тя е почти незабележима, изцяло бордова система и не е нужно да се монтира. Вграденият заден багажник може да се разгърне само с няколко движения и да позволи безпроблемното транспортиране на два велосипеда например, без да се налага разглобяването им на съставни части, както вероятно ви се е налагало в миналото.
Да не забравяме, че имаме на разположение и класическия багажник, който до нивото на покривалото събира 370 литра, а при сгъната задна седалка нараства на 865 литра. За реда в товарния отсек се грижат отделението под пода на багажника, както и вече познатата система FlexOrganizer – в страничните стени на багажника на Антара са разположени, по две специални релси, към които могат да се монтират прегради и други съоръжения за внасяне на ред.
От компанията са си поставили амбициозни цели, сред които да бъдат завоювани 50% нови клиенти, които досега са предпочитали други марки автомобили. Очаква се в Европа през 2007 г. продажбите на Антара да достигнат 40 000 екземпляра. Цените на модела в нашата страна започват от 45 960 лева.