ECO-G е името на двугоривните (бензин и LPG) двигатели на Дачия. Те се предлагат за всички модели от гамата: TCe 100 ECO-G за Duster, Sandero, Logan, Logan MCV и SCe 110 ECO-G за Lodgy и Dokker.
Новият трицилиндров турбиниран двигател TCe 100 ECO-G, който вече се предлага за Дачия Duster, Sandero, Logan и Logan MCV, притежава подобрена производителност с максимален въртящ момент от 170 Нм от 2000 об/мин. Това позволява гъвкава употреба, като същевременно намалява разхода на гориво. CO2 емисиите са около 10% по-малко от еквивалентен бензинов двигател.
Дачия предлага гамата си двугоривни модели на конкурентни цени, без да прави компромис с надеждността и без допълнителни разходи в сравнение с еквивалентна бензинова версия. Цената на пропан-бутан горивото е значително по-достъпна (до повече от половината от цената на литър бензин или дизел).
Автомобилът може да работи или на бензин, или на пропан-бутан. Той е оборудван с два отделни резервоара – един за бензин и един за пропан-бутан. С два пълни резервоара автомобилът може да измине над 1000 км. Бензинът може да се намери във всички станции за зареждане, а пропан-бутанът присъства в 1 станция за 4 средно в Европа и в почти 80% от станциите в България.
Оборудваните с ECO-G автомобили имат достъп до подземни паркинги благодарение на безопасната си система, включваща предпазен клапан, възвратен клапан и ниво на пълнене, ограничено до 80%. Не са засегнати от ограниченията за движение в случай на високи нива на замърсяване на въздуха.
Доказана и безопасна технология, усъвършенствана в продължение на много години
Интеграцията на пропан-бутан в автомобилите Дачия е извършвана директно в завода операция. За клиента това означава лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа. Бензиновият двигател е проектиран да работи на гориво с пропан-бутан. Допълнителният резервоар за пропан-бутан е изработен от високоякостна стомана. Разположен е на мястото на резервната гума, което запазва обема на багажника. Възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан допълват техническата система.
В Европейския съюз близо 15 милиона автомобили работят на пропан-бутан, 26 милиона в световен мащаб.
Пълненето на резервоара също е бързо и лесно – става само за 2 минути. Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина. Единият е ръчно, чрез специален, разположен в купето превключвател. Избраният режим след това се повтаря при следващо стартиране на двигателя. Другият начин е автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен.
Дачия предлага LPG от 2010 г. с гаранция от 5 години или 100 000 км подобно на останалите автомобили в гамата
Цени на LPG ECO-G
Цени с ДДС | Duster | Sandero | Logan | Logan MCV |
Access | X | X | X | X |
Essential | X | 19 940 лв. | 20 240 лв. | 21 240 лв. |
Comfort | 29 470 лв. | 21 940 лв. | 22 240 лв. | 23 240 лв. |
Prestige | X | X | X | X |
Stepway | X | 24 240 лв. | 23 840 лв. | 25 540 лв. |