Начало Рали Дакар: Напрежението преди старта се повишава

Дакар: Напрежението преди старта се повишава

35
0
Дакар,Камаз,камиони

Във втория ден на задължителното преминаване на технически преглед камионите бяха във фокуса на обективите. На ред бяха машините на Камаз и De Rooy, които са смятани за фаворити за спечелването на надпреварата. При колите и моторите пък всички работеха по изработването на своите стратегии.

„Забележително е, че успяхме да изградим бивак като Les Flots Bleus във филма Къмпинг“, забавляваше се Етиен Лавин докато се разхождаже покрай морето в Аржентина. Там се намира и сервизния парк.

Всички състезатели са там, за да направят последните настройки по своите машини. Още сутринта механиците на Камаз, De Rooy, Татра и MAN обслужваха своите машини за последно преди старта на ралито. Трябваше разбира се и камионите да бъдат подготвени за преминаването през строго налагания преглед.

Според разговорите с пилотите и наблюдателите, състезанието при камионите през тази година ще е изключително успорвано. Оттеглянето на Чагин и Карибов, които имат общо девет титли прави надпреварата непредвидима, въпреки че техните наследници Николаев и Медведев се стягат за победа.

Конкурентите са не само технически на нивото на победителите от миналата година, но и разполагат с високо самочувствие, както обяснява рали звездата от миналото Мики Биазион. Той ще е третия пилот в дрийм тима Джерард де Руй и Ханс Стейси.

„За да победим Камаз ни трябва отбор от няколко силни камиона“, обяснява двукратният рали шампион. „През тази година това определено е на лице за екипа на De Rooy.“

При колите старта също се очаква с интерес, както и с нетърпение от някои от пилотите, като например Кристиян Лавил, които много се надява на качествата на своя прототип Proto 011 Dessoude, с който се надява да влезе в топ пет.

„Не чувствам никакво напрежение, въпреки че много от пилотите разглеждаха с интерес новата ни кола.“

При мотоциклетистите Сирил Депре и Марк Кома отново са фаворити. Техните съперници обаче остават оптимисти, особено след въведените наказания, които ще влизат в сила при смяна на моторите. Франс Верховен, смята че може да влезе в топ пет благодарение на своя нов Sherco и има конкретна стратегия.

„Ще заложим на два мотора, като смятам, че никой от фаворитите няма да успее да завърши само с един мотор. Смятам да направя смяната в осмия етап.“

Якуб Пржигонски, който бе втори в световната купа през този сезон вижда нещата по същия начин.

„Смятам, че всички ще заменят първия мотор, но няма да се случи същото с втория. Така че едва ли нещо ще се промени значително.“

Мнението на Давид Кастеу, който ще е надеждата на екипа на Ямаха-Франция е малко по-различно.

„Със сигурност ще има смени, но нашият мотор може да издържи цялата дистанция. По време на тестовете покрихме 12 хил. км.“

След падането си през пролетта Франсиско „Чалеко“ Лопез, гарнирано с множество счупвания на кости, той определено е разбрал основното в това състезание.

„Нямам стратегия или очаквания. Просто съм доволен, че ще участвам, след това което ми се случи през пролетта. Просто искам да видя Лима!“

Това със сигурност важи за всички участници в рали Дакар.