Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Дълги серии обиколки и симулация на състезание са целите на Лотус за...

Дълги серии обиколки и симулация на състезание са целите на Лотус за теста в Барселона

48
0
Кими Райконен

Директорът операции на пистата на Лотус Алан Перман разяснява целите на тима за вторите предсезонни тестове в Барселона.

– Какъв е подходът към първия от двата теста в Барселона?

– В Барселона се надяваме да направим поредица дълги серии от обиколки, за да разберем максимално добре гумите, при това на писта, която е в календара. Целта ни е също така пълна състезателна симулация – с питстопове, смяна на гуми и т.н., цялостна дистанция. Имаме още работа по автомобила и представянето му, а подобно натоварване е добър тест за издръжливостта.

– В каква позиция е отборът след първите изпитания тази година?

– Доволни сме от постигнатото на първия тест. В идеалния вариант ни се искаше да натрупаме повече обиколки и повече дълги серии, но не се случи заради начина, по който се разви седмицата. На Херес бе първото излизане на трасе на Е21, така че трябваше да се концентрираме върху два аспекта – самата кола и новите гуми на Пирели. Настилката на трасето обаче не бе съвсем подходяща да преценим поведението на гумите, тъй като е особено абразивна. Имаме още да учим за тях. На Херес поне времето бе стабилно и хубаво – там като че ли е най-доброто място за тестове в Европа по това време на годината. Поради това нямаше прекъсвания и загуба на време. Като цяло постигнахме добро количество километри и имаме прилична идея за представянето на Е21, както и първоначална представа за гумите.

– Как се разделя вниманието между нови части и изпипване на настройки по време на тестове?

– Двете неща вървят ръка за ръка. Първият тест в Барселона ще е основно за подобряване на автомобила спрямо първично придобитата на Херес информация. Работихме върху всичко, което не се представи според очакванията ни. Това означава, че ще имаме някои малки новости в посока увеличаване издръжливостта на болида. Те може да не са задължително компоненти с влияние върху скоростта, така че паралелно с труда по тях може да се работи по представянето.

– Какво ще се случи на вторите изпитания в Барселона?

– Подобна програма, но ще имаме аеродинамични подобрения като ново предно крило, нови под и задно крило, както и по-голямата част от пакета за Мелбърн, за да го изпробваме. Там темпото ще е повече на фокус. Дори тогава обаче работата по издръжливостта продължава във всеки момент, когато болидът е на писта.

– Ако всичко премине по план, колко добре ще познавате Е21 и гумите до края на тестовете?

– Все още сме на ранен етап от процеса, особено по отношение поведението на гумите. Средните температури на въздуха и пистата до Барселона вероятно ще са сравнително по-ниски от това, което можем да очакваме в Мелбърн и особено Сепанг. В Испания може да стигнат до 20-25 градуса, докато в Малайзия отиват към 45 градуса или дори още по-нагоре, а температурата на асфалта има сериозно влияние върху работата на гумите. Имаме идея какво е износването на новите смеси. Опитваме се да изчислим степента на деградация при по-високи температури и различни типове настилки. Първите надпревари от сезона обаче са част от процеса на събиране на данни за поведението и това ги прави едни от най-вълнуващите за гледане през годината. Надяваме се да сме на челни позиции в тях.