Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Дъжд и променливо време очакват F1 в Сочи

Дъжд и променливо време очакват F1 в Сочи

1440
0
Гран при на Русия, Сочи, Сочи Аутодром
снимка: Пирели

Дъжд и променливо време очакват Формула 1 в Сочи за Гран при на Русия. Надпреварата е 15 кръг от световния шампионат за сезон 2021

Според прогнозата в момента в петък и събота ще вали. Температурите ще са от минимални 13 до максимални 19-20 градуса. За неделя метеоролозите предвиждат по-скоро облачно време. Възможно е леко да превали следобед, но това не е сигурно. В деня на състезанието температурата на въздуха ще достигне отново до 20 градуса.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Пирели ще предостави на отборите за Гран при на Русия трите най-меки смеси в гамата си. C3, C4 и C5 ще са съответно хард, медиум и софт

Това са същите типове гуми, които бяха използвани и в миналогодишната надпревара на пистата в Сочи. Този сезон тази комбинация за последно бе предоставена на отборите в Австрия.

Сочи Аутодром не натоварва прекалено гумите. Мекото и не особено топло време ще помогне за намаляване износването на гумите. Завоите са ниско до средноскоростни, има и няколко с 90-градусова конфигурация. Най-сложна е кривата на трети завой, който прилича на осми на Истанбул парк в Турция.

Отборите по принцип предпочитат настройки с ниско до средновисоко аеропритискане за Сочи, където доста дългите прави поставят ударението върху механичното сцепление на гумите. Трасето не се използва често и затова в началото е по-мръсно.

Надпреварите в Русия по принцип са с по едно спиране в бокса

Такова бе и миналогодишното състезание, спечелено от Валтери Ботас. Втори се класира Макс Верстапен (Ред Бул). Трети бе Люис Хамилтън с втория Мерцедес, който получи тогава две наказания от по 5 секунди за нерегламентирани тренировъчни стартове в обиколката за излизане на стартовата решетка. Ботас и Верстапен потеглиха с медиум и след това сложиха хард до финала.

„В миналото сме виждали множество различни стратегически варианти и използване и на трите типа гуми в Сочи“, посочи спортният директор на Пирели Марио Изола. „Миналата година C5 се представи по-добре от очакваното. Т.нар. грейнинг на гумите при всички смеси пък намаляваше прогресивно в течение на сесиите благодарение еволюцията на пистата. Имало е дори варианти за ранна смяна с най-твърдите гуми и опит да се изкара цялото състезание до финала. Това обаче не е възможно в наши дни, тъй като настилката не е толкова гладка, колкото бе преди години.“