Когато на пистата се появи кола за сигурност всички отбори започнаха подготовка за посрещането на пилотите в бокса. В Макларън обаче решиха да не вкарват Хамилтън в бокса и по този начин застрашиха победата му, която до преди появата на сейфти кара на пистата изглеждаше вързана в кърпа.
Рон Денис обясни след състезанието причината за това решение пред журналистите на традиционния брифинг след надпреварата. Според Денис решението било продиктувано от това, че в отбора не очаквали колата за сигурност да остане толкова дълго време на пистата. Маршалите на пистата обаче трябваше да отстранят множество малки карбонови частици пръснали се по цяла старт финална права след катастрофата на Глок и това логично струваше доста време.
Хамилтън не успя в последствие да натрупа достатъчен аванс за да излезе начело и след последното си спиране в бокса и трябваше да навакса четирите изгубени при питстопа позиции.
“Разбира се, едно решение е правилно, когато направиш едната алтернатива с едната кола, а другата с другата”, заяви Денис. “Така е най-лесно да се види, кое решение е било правилно. В колата на Люис така или иначе сипахме доста бензин при първото спиране. Когато на пистата излезе кола за сигурност преценихме, че ще бъде правилно Люис да остане на пистата и в последствие да си извоюва достатъчна преднина.”
“Мисля че тази стратегия можеше да проработи и това бе показано от Хайдфелд и Пикет (Денис явно не знае в коя обиколка са влезли двамата пилоти в бокса за разлика от неговия Люис – б.а.). Пикет спечели с тактиката си второто място, а Хайдфелд спечели доста позиции.”
“Колата за сигурност остана на пистата повече обиколки от очакваното от нас, защото не видяхме че, колата на Глок се намира в близост до пистата и трябва да бъде отстранена. Мислехме, че просто трябва да бъдат махнати останките от нея от пистата. Сейфти кара остана дълго време и вече нямахме достатъчно време, за да вкараме Люис.”
В бокса смятали, че с по-леката кола без проблеми ще успеят да натрупат достатъчно аванс преди последното спиране в бокса.
“Все пак в голяма част от състезанието бяхме с 0,3 секунди по-бързи от всяка кола на трасето. Погледнато в сегашния момент може би трябваше да вкараме и двете коли в бокса. Нашите стратези обаче решиха друго. Това не е решение, което ние на питуола взимаме, това решение бе взето в Уокинг”, разкри шефът на Макларън.
Рон Денис се извини директно след състезанието по радиото на пилота си за нещастното решение.
“Люис направи фантастично състезание, няма две мнения по въпроса. В първата част на надпреварата показа невероятно темпо, а през цялото време бяхме изключително бързи.”
“Той направи няколко изпреварвания, който в днешно време рядко се виждат. Бяхме много бързи. Понякого ни бе трудно да го контролираме, но Люис направи изключително състезание и ние сме много щастливи.”