Джейк Денис спечели първото състезание от новата ера във Формула Е Gen3. Пилотът на Андрети Аутоспорт потегли от втора позиция водеше през по-голямата част от надпреварата на пистата Аутодромо Ерманос Родригес. Втори финишира миналогодишният победител Паскал Верлайн с Порше. Последното място на подиума бе заето от бившия шампион във Формула Е Лукас ди Граси с Махиндра.
⚡ @JAKEDENNIS19 WINS IN MEXICO!!!#MexicoCityEPrix pic.twitter.com/uTuDUf8yx1
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 14, 2023
Това бе старт №1 от сезон 2022-23 във Формула Е. Световният електрически шампионат с едноместни болиди отвори нова глава в своята история. Тази година пилотите от Формула Е вече използват болиди от ново поколение Gen3. Те са по-бързи, по-леки, но и доста по- трудни за управление. В допълнение, това бе и първа надпревара за новия доставчик на гуми Hankook.
Денис показа отлична скорост още в квалификацията в Мексико Сити. Британецът успя да стигне до финалния дуел с Лукас ди Граси. За съжаление Денис допусна грешка и удари своя болид, което позволи на неговия съперник да спечели първия полпозишън в ерата Gen3.
A drama-filled final in the Duels! 😱 pic.twitter.com/P61RSz5i08
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 14, 2023
Ди Граси направи най-добро потегляне и поведе след преминаването на завой №1. Бразилецът бе следван от Денис, Хюз, Лотерер, Тиктъм, Верлайн, Фенестрас, Буеми, Да Коща и Еванс.
The moment our GEN3 cars made their race debut ⚡#MexicoCityEPrix pic.twitter.com/Jyh42SV6p1
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 14, 2023
Драмите в Мексико Сити започнаха още в началото на втората обиколка. Тогава Робин Фрайнс (Abt Cupra FE Team) се удари в задната част на болида на Норман Нато (Нисан). Това доведе до отпадане и на двамата състезатели и поява на сейфти кар.
It’s a nightmare start to Season 9 for @RFrijns – the Dutchman is out of the race after going into the back of @NatoNorman at the chicane.
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 14, 2023
Състезанието №1 от сезон 2022-23 във Формула Е бе рестартирано в шестата обиколка, преди Сам Бърд да предизвика нова поява на сейфти кар. Състезателят на Ягуар получи технически проблем в своя болид и спря в зоната за сигурност.
It’s a nightmare start to Season 9 for @RFrijns – the Dutchman is out of the race after going into the back of @NatoNorman at the chicane.
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 14, 2023
След рестарта Ди Граси поведе, следван от Денис, Хюз, Лотерер и Верлайн. В 12-тата обиколка бившият шампион допусна грешка и бе изпреварен от Денис. Британецът започна да се откъсва напред и успя безопасно да мине през първия си атакуващ режим. Верлайн от своя страна успя да изпревари Лотерер и започна да притиска Хюз.
DENNIS TAKES THE LEAD!! 😱
— Avalanche Andretti Formula E 🔺 (@AndrettiFE) January 14, 2023
В 18-тата обиколка Едоардо Мортара (Мазерати MSG) се завъртя и катастрофира на първи завой. Това доведе до трети период на кола за сигурност. Междувременно Дан Тиктъм (NIO 333 FE Team) получи наказание преминаване през бокса заради нерегламентирано рязко повишаване на мощността в неговата задвижващата система.
No! Edo’s in the wall at T1, he’s out of the race. #MexicoCityEPrix
— Maserati MSG Racing (@maseratimsg) January 14, 2023
След рестарта в обиколка №21 Денис отново се откъсна напред. Зад него Верлайн успя да се справи с Хюз и Ди Граси. Бразилецът нямаше достатъчно добро темпо и защитаваше с всички сили от болидите зад себе си.
В следващите няколко тура Денис контролираше състезанието, следван от Верлайн. Зад тях Ди Граси образува зад себе си влакче, в което се намираха Хюз, Лотерер и Буеми. Същевременно рейс контролът във Формула Е добави още 5 обиколки към състезателната дистанция.
Five added laps thanks to the time spent under Safety Car, still time to make a difference!
— Maserati MSG Racing (@maseratimsg) January 14, 2023
До края на надпреварата в Мексико Сити на пистата имаше жълти флагове заради паднала част от болид. Рене Раст (Макларън) получи технически проблем и също отпадна.
В крайна сметка Денис спечели откриващото състезание за сезон 2022-23 във Формула Е. Втори с изоставане от почти 8 сек. финишира Паскал Верлайн. Трети остана Ди Граси. Бразилецът защити позицията си и записа първи подиум с Махиндра.
Here’s your Hankook Mexico City E-Prix podium! @Hankook_Sport #MexicoCityEPrix pic.twitter.com/9X8EWd0RQa
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 15, 2023
Четвърти завърши Андре Лотерер (Андрети Аутоспорт), следван от Джейк Хюз (Макларън) и Себастиен Буеми (Енвижън Рейсинг). Топ 10 допълниха Антонио Феликс да Коща (Порше), Мич Еванс (Ягуари), Ник Касиди (Енвижън Рейсинг) и Щофел Вандоорн (DS Пенске). Най-бързата обиколка бе записана от Денис.
First race of Season 9 ✅#MexicoCityEPrix
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 14, 2023
Race winner ✅@TAGHeuer Fastest Lap winner ✅
Some day, @JakeDennis19! #MexicoCityEPrix pic.twitter.com/zFjZnRza6f
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) January 14, 2023