Лукас Ди Граси ще се състезава за Махиндра през сезон 2022-23 във Формула Е. Бразилецът заменя Алекс Симс и ще си партнира с Оливър Роуланд.
NEWS 🚨 @LucasdiGrassi joins Mahindra Racing for Season 9!
Like us, the former @FIAFormulaE World Champion has been a part of the series since day one, and shares our values on sustainability and electric mobility ⚡
Welcome to the team!! #Passioneers pic.twitter.com/AiSmm2oF5D
— Mahindra Racing (@MahindraRacing) August 12, 2022
Ди Граси ще отбележи стотния си старт във Формула Е този уикенд на новата улична писта в столицата на Южна Корея Сеул. Предстоящият уикенд ще бъде последен за бившия шампион за тима на Вентури. От следващия сезон базираният в Монако отбор ще си партнира с Мазерати.
Бразилецът се стреми да стане първият състезател, който е спечелил 1000 точки във Формула Е, тъй като е участвал във всеки един старт от създаването на шампионата на ФИА през 2014 г.
Напускането на Симс не бе изненада за никого. Британецът обяви, че ще се фокусира изцяло върху състезанията с GT автомобили след края на настоящата кампания във Формула Е.
Махиндра участва още от създаването на електрическия шампионат. Базираният в Лондон отбор има 5 успеха. Последният от тях бе миналата година по улиците на британската столица.
Индийската марка ще стане доставчик на задвижващи системи и за завърналия се отбор на Abt. По ирония на съдбата ди Граси се състезаваше за същия тим в продължение на седем поредни сезона. След напускането на Ауди Abt временно се оттегли от шампионата на ФИА, което накара бившия пилот от F1 да подпише с Вентури.
„Присъединяването ми към Махиндра представлява ново предизвикателство в кариерата ми. Този момент не може да бъде по-добър. Чрез въвеждането на Gen3 в деветия сезон на световния шампионат на ФИА за Формула Е, всички екипи започват от нулата“, каза ди Граси.
„Седемгодишната ни връзка с Abt Sportsline, в която заедно спечелихме световния шампионат, ще бъде като добър трамплин. Отборът ще използва задвижващия агрегат на Махиндра Рейсинг. Допълнителните данни и близката ми връзка с инженерите ще ни помогнат.“
„Краткосрочната цел е да печеля състезания, а дългосрочната- да помогна на Махиндра да спечели световния шампионат и да се превърне в икона на електрическите състезания по света. Заедно ще изградим едно вълнуващо и устойчиво бъдеще“, добави ди Граси.
Два старта преди финала на сезон 2021-2022 във Формула Е индийската марка заема девето място в класирането при отборите с актив от 25 точки.
Шефът на Махиндра Рейсинг Дилбаг Гил се надява привличането на бразилския ветеран да донесе дългоочаквания тласък на екипа.
„Няма съмнение, че Лукас [ди Граси] е един от най-великите пилоти във Формула Е в историята на спорта. Нека да погледнем статистиката и всички други отличия. Радваме се да приеме такъв състезател в нашия отбор“, каза Гил.
„Ние сме единственият отбор с нулеви въглеродни емисии от самото начало. Формула Е има основно значение за нашето съществуване. Влагаме много страст и познания, за да движим напред технологичните разработки в областта на електрическата мобилност както на пистата, така и извън нея.“
„Смятаме, че Лукас е напълно подходящ за това. Готови сме да го включим в нашата новаторска програма Gen3 през следващите седмици..“
„Амбицията на Махиндра Рейсинг е да стане световен шампион. Опитът и устремът на Лукас ди Граси ще бъдат от съществено значение за постигането на тази цел“, завърши Дилбаг Гил.