Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ди Монтедземоло: Пилоти сме имали много – добри, велики, но те си...

Ди Монтедземоло: Пилоти сме имали много – добри, велики, но те си отиват, а Ферари остава

39
0
Жан Тод,Лука ди Монтедземоло,Рос Браун

Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло защити още веднъж позицията си, изразена след Гран при на Унгария по повод забележка на Фернандо Алонсо относно болида F138.

Феновете ни никога не бива да бъдат забравяни, те заслужават уважение и удовлетворение. Затова трябва да работим за Ферари и за тях. Нека изясня, че аз се интересувам от Ферари. Пилоти сме имали много – някои много добри, други велики, но състезателите идват и си отиват, докато Ферари остава. Фернандо е велик пилот и аз го разбирам, малко прилича на мен: иска да побеждава. Трябва да помни, че печелим и губим заедно, макар че Ферари трябва да му даде кола, с която да може да стартира от първите две редици. Не ми харесва автомобилът ни да не е достатъчно конкурентоспособен. Затова се намесих, въпреки че нямах желание да злоупотребявам с властта си над хората в екипа. Но се налагаше да бъде свършено. В началото на сезона болидът ни бе много добър – според някои дори най-добрият. Но нещо се случи и вместо да вървим напред, тръгнахме назад. Затова правилната нагласа – тази, която ще имам от тук нататък е следната: разбираме какви са грешките, поправяме ги и след внимателен анализ развиваме колата в правилната посока – обясни президентът на Скудерията в интервю за италианския вестник Кориере дела Сера.

Според него пистите Спа и Монца могат да паснат на колата, но маркизът допълни, че в следващите стартове от световния шампионат на Формула 1 трябва да бъдат демонстрирани резултати от уменията на инженерите в Маранело. Той повтори, че разочарованието на Алонсо е разбираемо, както и че то идва основно от представянето на Силвърстоун във Великобритания, където всички смятаха, че Ферари ще са далеч по-конкурентоспособни.

Не ми допаднаха обаче някои нагласи, няколко думи, отделни избухвания. И го казах… Напомних на всички, включително на пилотите, че Ферари идва преди всичко, приоритет е отборът. Подобно на това как в едно семейство бащата посочва необходимостта да се уважават определени правила. Но Алонсо е велик пилот – показвал е го неведнъж и скоро ще го докаже пак. Фелипе [Маса] е бърз състезател и страхотен човек. Но през последните дни бяхме много ясни и с него: и той, и ние трябва да постигнем резултати, да вземем точки. След това в някакъв момент ще решим какво да правим по-нататък – каза още Ди Монтедземоло.

Според него Стефано Доменикали си върши достатъчно добре работата. Президентът посочи, че под ръководството на Доменикали екипът взе една конструкторска титла и на три пъти бе близо до пилотската корона:

– Ако бяхме взели две от тях, мнението на хората за Доменикали щеше да е напълно различно. Често му напомням, че трябва да извлича максимума от всеки един човек в организацията, никога не бива да е доволен и да взима драстични, болезнени решения.

Ди Монтедземоло не пропусна също така за пореден път да посочи, че според него посоката на развитие на спорта е погрешна заради твърде голямото значение в наши дни на аеродинамиката. Той отново бе категоричен, че Ферари ще останат във Формула 1, докато смята сериите за тестови полигон за изследване на последните технологии на марката:

От догодина най-после ще имаме напълно различна F1, най-накрая по-малко зависима от аеродинамиката. Аз правя коли, а не самолети. Ще можем и отново да тестваме, няма да го има тазгодишният фарс – видяхме как един отбор направи незаконни тренировки и дори не бе наказан справедливо за това. В конкретния случай очаквах повече яснота и куража от страна на ФИА. Ползите, придобити от този екип в изпитанията, са видими за всички: преди пробите нямаха победа, след това взеха три от пет състезания. Точно този тип сериозни инциденти вредят на Формула 1 и променят шампионата.

Ди Монтедземоло заяви също така, че скоро спортът така или иначе ще навлезе в ерата след Бърни Екълстоун. В тази връзка според него ръководството трябва да бъде поверено на група хора, които не просто разбират Гран при, но имат опит в маркетинга, комуникациите, обръщат внимание на желанията на феновете и т.н.:

Не желая да влизам в полемики с Екълстоун. Наскоро имахме такива, защото той се оказа твърде разговорлив по темата Ферари, но бе изненадващо тих по отношение нелегалните тестове на Мерцедес. Познавам силните и слабите страни на Бърни, но нека едно нещо е ясно: никой никога няма да направи за Формула 1 това, което стори той.